معاون کل وزیر بهداشت مطرح کرد؛
ایرج حریرچی گفت:به هیچ وجه واکسن کرونا کمتر از ۱۲ ماه آینده در دسترس نیست و مردم تا زمان تولید واکسن اصول بهداشتی را رعایت و حتما از ماسک استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱ 07 July 2020

به گزارش  تابناک سمنان: ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک اظهار کرد:متاسفانه امروز با رقم غیرقابل قبول و بی سابقه فوت بیماری کرونا روبرو شدیم. این در حالی است که ما در دقیقه ۳۰ و ۴۰ بازی هستیم و با قاطعیت می‌توان گفت در این دقایق از ویروس کرونا گل خوردیم.

 او در ادامه افزود: پروتکل‌های ابلاغ شده از طرف وزارت بهداشت و درمان و همکاری شدید مردم باعث شد که در یک ماه گذشته مرگ و میر در کشور و برخی استان ها حتی تک رقمی شود. اما متاسفانه با پایان یافتن محدودیت ها، مشکلات اقتصادی و عدم رعایت پروتکل ها  از سوی مردم باعث شد که به فوت ۲۰۰ نفر از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته برسیم.

معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد: در صورتی که اقدامات همه جانبه و همکاری های لازم انجام نشود مطمئناً شرایط از این بدتر خواهد شد. 

وی افزود: مردم در فاصله تعطیلات فروردین پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن را جدی گرفتند و رعایت کردند اما از اردیبهشت ماه با رعایت نکردن اصول بهداشتی و تعطیلات  مانند عید فطر و چهاردهم و پانزدهم خرداد از تعداد  ۳۴ نفر فوتی در ۲۴ ساعت به ۲۰۰ نفر فوتی در ۲۴ ساعت گذشته رسیدیم.

حریرچی بیان کرد: برای کنترل و بازگشت به حالت عادی به یک ماه تا ۶ هفته استقامت و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم نیاز داریم. مهمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم استفاده از ماسک است طبق مطالعات صورت گرفته اگر ۸۰ درصد مردم هنگام خروج از منزل ماسک بزنند تاثیر آن معادل همان تأثیری است که در فروردین ماه و کاهش آمار ابتلا و فوتی حاصل شد. در صورتی که مردم ماسک بزنند و به اصول بهداشتی پایبند باشند می توانیم در یک ماه آینده به شرایط عادی و کمترین میزان ابتلا و مرگ و میر برگردیم.

وی افزود: نسبت به شرایط اقتصادی مردم آگاه هستیم بنابراین اگر برای خرید ماسک با مشکل روبرو هستید خواهش می کنیم حتی در خانه‌های خود ماسک پارچه ای بدوزید و هنگام خروج از منزل استفاده کنید.

حریرچی در خصوص تمهیدات ستاد کرونا برای کنترل شرایط مطرح کرد: میزان ابتلا و مرگ و میر و بستری مانند یک آینه تمام قد به عملکرد مسئولان و همکاری مردم بستگی دارد که کادر درمانی هم از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی کند.

او در ادامه افزود: همانطور که اشاره کردیم نسبت به وضعیت اقتصادی مردم آگاه هستیم و مردم مجبور هستند مکان های شغلی خود را بازگشایی کنند اما طبق پژوهش‌های صورت گرفته سه اقدام مهم و ضروری می تواند به میزان تمام تعطیلات  فروردین ماه که باعث کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر در کشور شد تاثیر داشته باشد و این سه مورد هم شامل استفاده از ماسک شستن دست و فاصله گذاری اجتماعی است.

 معاون کل وزیر بهداشت در خصوص تولید واکسن کرونا بیان کرد: با توجه به بررسی‌های دقیق صورت گرفته به هیچ وجه واکسن کرونا کمتر از ۱۲ ماه آینده در دسترس نیست و مردم تا زمان تولید واکسن کرونا از رعایت اصول بهداشتی به خصوص زدن‌ماسک فاصله نگیرند همچنین خواهش می‌کنیم مردم در خصوص تولید واکسن کرونا فریب تبلیغات واهی را نخورند.

ایرج حریرچی در پایان درباره ابتلای مجدد کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، اظهار کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که افراد مبتلا و بهبود یافته ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا پیدا کنند بنابراین توصیه اصلی و پایانی ما این است که همه مردم بر اساس وظیفه ایمنی و سلامتی و فرهنگی تمام اصول بهداشتی به خصوص ماسک زدن را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار