قالیباف در صحن مجلس:
رئیس مجلس گفت: ما در مقابل این زیاده خواهی آنها، انتظارمان از دولت و وزارت خارجه این است که سیاست‌های کاهش برجامی را اجرا کند.
کد خبر: ۸۷۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 05 July 2020

به گزارش گزارش سمنان: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و پس از اظهارات وزیر امور خارجه گفت: وقتی که ما قدرت و توان داشته باشیم، می‌توانیم موفق باشیم و در چرخه چانه زنی و در فشار طرف مقابل قرار نمی‌گیریم و دچار عقب نشینی و وادادگی نمی‌شویم.

وی افزود: وزارت امور خارجه می‌تواند در حوزه توان اقتصادی نقش کلیدی داشته باشد که در همین زمینه معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه شکل گرفت که توقع ما این بود که وزارت خارجه ما تبدیل به وزارت خارجه و اقتصاد بین الملل می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر با برجام نتوانستیم سرمایه‌گذار به کشور وارد کنیم حداقل کاری کنیم که پول و ارزی که مردم ما نزد برخی از کشورها دارند به کشور انتقال داده شود.

قالیباف گفت: کرونا مشکلاتی را در مبادلات مرزی ما به وجود آورده است، وزارت امور خارجه باید در تبادلات تجاری فعال تر عمل کند.

 

وی تأکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای حکام باید بدانند هرگز جمهوری اسلامی و نمایندگان مجلس اجازه نخواهند داد که آژانس دستش باز باشد و بدون محدودیت هر کاری انجام دهد و به دنبال این باشد که حلقه های جاسوسی کشورهای متخاصم را تکمیل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در برابر زیاده خواهی‌های آنان توقع داریم سیاست‌های کاهش تعهدات برجامی اجرا شود و زمانی همکاری خود را ادامه می‌دهیم که آنان در چارچوب توافقات پیش روند و ما مقابل زیاده خواهی‌ها می‌ایستیم و امیدواریم وزارت خارجه بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار