انتشار عکسی در حمایت از نژادپرستی از سه افسر پلیس کلرادو که روز گذشته منتشر شد، موجب شکل‌گیری موج جدیدی از اعتراض‌ها شده است.
کد خبر: ۸۷۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 05 July 2020

هنرنمایی پلیس کلرادو در نمک پاشیدن به زخم یک‌ ساله سیاهپوستان و موج جدید اعتراضات

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از پایگاه خبری هیل، معترضان به نژادپرستی در ایالت کلرادو در اعتراض به عکس منتشر شده از سوی سه افسر پلیس که سال گذشته سیاهپوستی را به قتل رسانده بودند، در مقابل ساختمان پلیس این ایالت تجمع کردند و خواستار اخراج دو افسر پلیس مشغول به کار در این ساختمان شدند. 

سال گذشته سه افسر پلیس در آرورا، کلرادو به شهروند سیاهپوست ۲۳ ساله‌ای با نام «الیجاه مک کلین» در حین بازداشت شلیک کردند. مک کلین در راه بیمارستان و به دلیل تزریق دارویی اشتباه جان خود را از دست داد.

هنرنمایی پلیس کلرادو و نمک پاشیدن به زخم یک‌ ساله سیاهپوستان کلرادو

این سه پلیس همان زمان از کار اخراج شدند، اما با گذشت تقریبا یک سال، روز گذشته یک عکس سلفی از خود منتشر کردند که آن‌ها را در کنار محل دفن مک‌کلین در حالی نشان می‌داد که خوشحال بوده و صحنه قتل او را بازسازی می‌کردند.

هنرنمایی پلیس کلرادو و نمک پاشیدن به زخم یک‌ ساله سیاهپوستان کلرادو

یک مأمور دیگر نیز از پس از انتشار این عکس زیر آن نوشت «ها ها» و تمسخر خود را نشان داد.

برخی دیگر از مأموران نیز در واکنش گفتند این عکس به خوشحالی خیلی از ما منجر شده است.

این اقدام موجب از سرگیری اعتراضات در شهر آرورا شده است.

هنرنمایی پلیس کلرادو و نمک پاشیدن به زخم یک‌ ساله سیاهپوستان کلرادو

هزاران نفر از معترضان درحالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ماسک بر صورت داشتند، در خیابان‌های این شهر تظاهرات کرده و به سوی اداره پلیس حرکت کردند.

مک کلین ۲۴ اوت ۲۰۱۹ (۲ شهریور ۱۳۹۸) در حالی دستگیر شد که به دلیل استفاده از ماسک اسکی پلیس به او مشکوک شده بود. خانواده او دلیل استفاده از این ماسک را بیماری آنمی و مشکلات روحی او عنوان کرده‌اند.

گفته می‌شود او به دلیل گوش دادن به موسیقی اخطار پلیس را نشنیده و این سه افسر او را مورد حمله قرار داده و در حین بازداشت به او شلیک کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار