کد خبر: ۸۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 01 September 2015

دکتر محمد تقی ایران - فرماندار ویژه شهرستان کرج

کلانشهر کرج در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند مشارکت‌های مردمی است و لازم است در این زمینه از ظرفیت‌های مردمی و نخبگان استفاده درست شود.

کرج ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه امور فرهنگی دارد لذا لازم است تا با شناسایی این ظرفیت‌ها مسیر توسعه و پیشرفت بیش از پیش امور فرهنگی در کلانشهر کرج را طی کنیم.

ششمین نمایشگاه کتاب استان البرز از 21 تا 27 شهریورماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می‌شود. باید علاوه بر اینکه نهادهای فرهنگی در این خصوص با جدیت کار می‌کنند، مشارکت مردمی هم در حوزه فرهنگ به صورت فعال و پررنگ باشد.

کشور ما با تمدن چند هزار ساله مهد فرهنگ و ادب بوده و هست و این نام بزرگ برای همه ما مسئولیت آور است لذا باید جهت اعتلای فرهنگ منسجم‌تر و با برنامه حرکت کنیم.

اینکه تنها در حوزه فرهنگ دغدغه‌های خود را اعلام کنیم کافی نیست و باید با توجه به نیازهای روز جامعه، پیشنهادات خلاقانه ارائه دهیم.

امروز مسئولان فرهنگی باید علائق عمومی مردم به ویژه جوانان را بشناسند و در راستای آنها، پیام‌های فرهنگی خود را در قالب موضوعات جذاب به مردم ارائه دهند.

ما در استان البرز در انجام کارهای مشارکت گروهی و جمعی ضعیف هستیم که باید این نقص را با فعال‌سازی گروه‌های مردمی نظیر سمن‌ها برطرف نماییم.

مردم ما باید همان گونه که با حضور حداکثری خود در عرصه‌های انتخابات و راهپیمایی‌ها، به صورت فعال مشارکت سیاسی دارند، در عرصه های فرهنگی و اقتصادی نیز مشارکت داشته باشند تا کشور به توسعه مطلوب دست پیدا کند.

امروز، رسانه‌های مختلفی به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند، بیشتر مردم از شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند و جوانان ساعت‌های متمادی را صرف وب‌گردی می‌کنند که اطلاعات فراوان اما غیرمستندی در اختیارشان می‌گذارد، این اطلاعات کوتاه تنها دیدگاه‌ها را ارائه می‌کنند، اما فرصت تحلیل را پیش رو نمی‌گذارند، اما کتاب هویت دارد، با شناسنامه و اصیل است و می‌توان به اطلاعات آن اعتماد کرد.
برای مقابله با شبیخون فرهنگی، تنها راه بالا بردن سطح آگاهی عمومی است که آن هم از طریق مطالعه و ارتقای سطح دانش افراد ممکن می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار