آژیر خطر صبحگاهی؛ کرونا فوتبال را خفت کرد
ظاهرا پیک دوم کرونا در ایران، مثل بنزینی که گوشه‌های کاغذ را خیس می‌کند و احتمال اشتعال را بالا می‌برد، فوتبال ایران را هم به خود درگیر کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 04 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: پس از آن که در بازی آلومینیوم و علم و ادب تبریز در لیگ دسته اول که با برد 7 گله تیم میزبان همراه بود، اعلام شد که تعدادی از بازیکنان تیم تبریزی از ابتلا به ویروس کرونا رنج می‌بردند، دیروز جواد نکونام سرمربی فولاد در گفتگویی که در ساعات اولیه صبح انجام شد، اعلام کرد که تعداد از بازیکنان تیمش دچار کرونا هستند. این مصاحبه با واکنش مسئولان پزشکی فوتبال توام شد و آن ها اعلام کردند که نتیجه نهایی تست بازیکنان فولاد تکلیف این تیم را برای بازی نساجی مشخص می‌کند و اگر در حدود 25 درصد بازیکنان این تیم درگیر ویروس کووید19 باشند، بازی فولاد - نساجی لغو می‌شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

 

 

در حالی که همه انتظار داشتند موضوع فولاد از طریق مسئولان امر پیگیری و به عموم اعلام شود، باشگاه استقلال با لغو تمرین امروز پیش از سفر به جم، اعلام کرد که تعداد زیادی از بازیکنانش درگیر ویروس کرونا هستند. خبرهای اولیه حاکی از آن است که هشت بازیکن تیم فوتبال استقلال با تست مثبت کرونا قادر نیستند در سفر به جم این تیم را همراهی کنند و البته همین مسئله باعث خواهد شد که مسابقه این تیم به طور کلی لغو شود.

 

در این پست زنده درباره این موضوع مهم خبری صحبت خواهیم کرد؛ پست های این گزارش لحظه به لحظه، با انتشار هر خبر جدیدی بروز خواهد شد.

 

13:46 - مرادی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش:ورزشکاری که مسابقه می‌دهد در طول برگزاری 2 بازی زندگی خود را هم دارد؛ ممکن است به رستوران و یا مغازه برود و در میهمانی هم شرکت کند. به همین خاطر هر چند روز یکبار تست می‌گیریم تا اگر ورزشکاری آلوده بود آن را گسترش ندهد. به همین دلیل است که هر 10 روز یکبار تست می‌گیریم.

 


 

12:45 - ظاهراً همه چیز به بازی با استقلال برمی‌گردد. گفته می‌شود بعد از این بازی، ظاهراً حسن بیت‌سعید شرایط خوبی نداشت. بعد از آن، او تست داد و مشخص شد به کرونا مبتلا شده. به همین دلیل هم او در بازی دوم مقابل ماشین‌سازی تبریز غایب بوده اما در مدتی که حسن بیت‌سعید مبتلا بوده و خودش خبر نداشت، ظاهراً این ویروس به دیگر بازیکنان هم سرایت کرده. در این بین خبر می‌رسد، موسی کولی‌بالی، فرزاد جعفری، زبیر نیک‌نفس، لوسیانو پریرا و حتی دکتر اکبر مرادی پزشک و بهروز عباسی تدارکات تیم هم به کرونا مبتلا شده‌اند. (ایران ورزشی)

 


 

13:42 - فرهاد مجیدی به بیمارستان آتیه رفته تا تست کرونای خود را دوباره پشت سر بگذارد.

 


 

13:26 - امیر قلعه نویی در نشست خبری: کرونا در همه جای دنیا هست اما خیلی جاها توانشان از ما بیشتر است و پروتکل را به نحو احسن انجام می دهند. آن ها قبل از این قرنطینه بودند و  فرهنگ قرنطینه در مملکتشان اجرا شد اما ما به خاطر مشکلات اقتصادی نتوانستیم خوب قرنطینه را انجام بدهیم. ما هر 5 روز یک بار تست کرونا دادیم. از تیم پزشکی و هم آزمایشگاه خوب نوبل تشکر می کنم. بعد از آن مرتبه که  دو سه نفر در تمرینات تستشان مثبت بود  که قرنطینه شدند و دیگر مشکلی نداریم.

 


 

13:23 - دکتر نوروزی و سعید رمضانی، معاون پزشکی و سرپرست استقلال وارد سازمان لیگ شدند. آن ها در جلسه باشگاه استقلال با حضور فرهاد مجیدی نیز حاضر بودند.

 


 

13:19 - سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد که یک نفر از اعضای این نهاد مشکوک به ویروس کروناست و به همین خاطر تعدادی از پرسنل کمیته ملی، دورکاری خواهند کرد تا مشکلی به وجود نیاید.

 



13:15 - مقایسه نمودار رشد و مهار کرونا در ایران و سه کشور اروپایی بر اساس آمارهای رسمی؛ در ایران دوباره شاهد اوج گیری موارد ابتلا هستیم.

 

 


 

13:11 - حسین نوری فرنگی کار وزن ۸۷ کیلوگرم تیم ملی و دارنده مدال‌های برنز جهان ۲۰۱۷ و طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ مدتی است به دلیل ابتلا به ویروس کرونا راهی بیمارستان شد.با توجه به شرایط حسین نوری قرار است خیلی زود وی را برای ادامه روند درمانی به بیمارستان مسیح دانشوری انتقال دهند. ضمن آنکه برای درمان او نیاز به نوعی آمپول کمیاب می‌باشد که باید فوری تهیه و استفاده شود.

 


 

13:04 - پزشک تیم استقلال در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که آبی ها در حال بازنگری تست کرونا هستند و نتایج به زودی از طریق رسانه رسمی اعلام خواهد شد.

 


 

13:00 - ثانیه هایی قبل فرهاد مجیدی از باشگاه استقلال خارج شد و به سرعت از مقابل خبرنگاران گذشت و گفت: «من صحبت نمی‌کنم، آقای دکتر نوروزی توضیح خواهند داد».

 


 

12:59 - با توجه به اینکه برای تصمیم‌گیری در خصوص مسابقات این تیم‌ها یا ادامه مسابقات لیگ، این آزمایش‌ها باید به تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش برسد، پیش از هر تصمیمی کمیسیونی برای بررسی این آزمایش‌ها صورت می‌گیرد. دکتر توحید سیف‌برقی از فدراسیون فوتبال، دکتر مرادی از فدراسیون پزشکی ورزشی و نماینده‌ای از سازمان لیگ تشکیل دهنده این کمیسیون خواهند بود تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد. در خصوص ادامه مسابقات لیگ یا لغو دیدارهای تیم‌هایی که بازیکنان آنها به کرونا مبتلا شده‌اند، سازمان لیگ تصمیم‌گیری خواهد کرد و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هنوز تصمیمی برای لغو دستورالعمل‌های قبلی خود ندارد. (تسنیم)

 


 

12:56 - عکسهای تمرین دیروز استقلال.تصاویری که حالا نگران کننده است.

 

 


 

12:52 - حسین ماهینی مدافع تیم نساجی مازندران با انتشار این توییت نگرانی خود را از وضعیت لیگ ایران اعلام کرد؛ طبق قرار قبلی فولاد و نساجی این هفته باید در مقابل هم قرار می‌گرفتنند، اما حالا با مثبت شدن تست 16 نفر از اعضای تیم فولاد، این دیدار در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

 


 

12:45 - به گزارش خبرنگار ورزش سه از مقابل ساختمان باشگاه استقلال، احتمال انصراف این تیم از ادامه لیگ بسیار زیاد است. باید منتظر ماند و دید در ساعات آینده خروجی جلسه آبی ها چه خواهد بود.

 


 

12:40 - باشگاه فولاد اعلام کرد که این تست روز پنج شنبه از آن ها گرفته و نتیجه اش امروز اعلام شده است.

 


 

12:34-سهیل مهدی به ایلنا گفته: فعلا نامه ای از استقلال مبنی بر مثبت شدن تست کرونای بازیکنان و اعضای آنها به دست ما نرسیده و باید طبق نامه رسمی به ما اطلاع دهند. من که نمی توانم طبق اخبار رسانه ها اظهارنظر کنم. باشگاه استقلال باید طبق نامه نفراتی که مبتلا شده‌اند را اعلام کند و بعد فدراسیون پزشکی ورزشی تصمیم بگیرند. در این خصوص باید فدراسیون پزشکی نظر بدهد و ما تصمیم گیرنده نیستیم.

 


 

12:30 - شوک ! سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در گفت‌وگوی کوتاه با رسانه باشگاه فولاد اعلام کرد: تست کرونای  یازده بازیکن و 5 همراه تیم فولاد مثبت شده است.

 

 



12:27 - پرسپولیسی ها در حالی به مصاف شاهین خواهند رفت که ورزشگاه آزادی به طور کامل ضدعفونی شده و تست کرونای اعضای دو تیم هم منفی بوده اما با این حال طبیعی است که باتوجه به اخبار اخیر، آن ها هم استرس داشته باشند.

 

 


 

12:26 - هراتیان رئیس ایفمارک درباره موارد کرونایی استقلال: تا این لحظه هیچ چیزی به صورت رسمی به ما اعلام نشده و تا زمانی که سازمان لیگ به صورت کتبی مستندات را ارایه ندهد نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم. طبق آخرین پروتکل اعلام شده هر زمان که ۲۵ درصد اعضای یک تیم به کرونا مبتلا شوند، کل تیم ۲ هفته به قرنطینه می روند و مسابقات ۲ هفته آنها عقب خواهد افتاد. (ایرنا)

 

 

 


 

12:25 - مهرداد علی‌قارداشی رییس فدراسیون پینگ پنگ هم جزو کرونایی‌ها قرار گرفته است. او می‌گوید: فروردین سال جاری بود که در گلویم احساس درد داشتم و با توجه به اینکه مشکوک به کرونا بودم تست کرونا دادم، اما جواب تست من منفی بود. با این حال آزمایش خون هم دادم و مشخص شد که مبتلا به کرونا بوده‌ام. در حال حاضر به طور کامل بهوبد یافته‌ام و زندگی روزمره من در جریان است.(میزان)

 


 

12:23 - زهره هراتیان رییس ایفمارک : گزارش باشگاه فولاد خوزستان به دست ما رسیده است اما تعداد اعضای کرونایی تیم، به ۲۵ درصد نمی‌رسد. ما تصمیم‌ساز نیستیم و فقط براساس مستندات عمل می‌کنیم.در خصوص بازی کردن یا نکردن یک تیم، ستاد مقابله با کرونا در ورزش تصمیم‌گیرنده نهایی است. (ایرنا)

 


 

12:21- حجت نظری  عضو هیئت مدیره استقلال گفت: متاسفانه طبق گزارش اعلام شده هفت عضو باشگاه استقلال به کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۵ بازیکن و ۲ عضو کادر پزشکی هستند.شرایط خیلی نسبت به قبل خطرناک‌تر شده و اوضاع کرونا دارد بحرانی‌تر از همیشه می‌شود. در این شرایط ستاد ملی کرونا در حال بررسی اعمال مجدد محدودیت‌ها در سطح شهر است و لازم است در مورد اعمال محدودیت‌های ورزشی هم بررسی و تصمیم‌گیری لازم انجام شود.(ایرنا).

 


 

12:18 - محسن کریمی در استوری اینستاگرامش جمله «من کرونا ندارم، لطفا شایعه نسازید» را منتشر کرد.

 

 


 

12:12 - تیم نساجی مازندران با پرواز اختصاصی وارش راهی قائمشهر شد؛ این تیم باید با فولادی دیدار کند که هنوز تکلیفش مشخص نیست و نتایج نهایی تست کرونای این تیم اعلام نشده است.

 

 



12:08 - در حالی که دستکم در دو تیم لیگ برتر موارد متعدد کرونایی دیده می‌شوند اما باشگاه تراکتور که مهم ترین مخالف آغاز مسابقات بود، با رونمایی از پیراهن بازی امروز، خود را آماده دیدار با صنعت نفت نشان داده است.

 

 


 

12:05- علیرضا حقیقت، پزشک باشگاه پرسپولیس بعد از ماجرای استقلال که اکنون موضوع داغ اردوی پرسپولیس است، به بازیکنان این تیم اعلام کرد که پاسخ تمام تست‌های این تیم منفی بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

 

 


 

12:04 - وریا غفوری:بدن درد دارم اما حال کلی‌ام خوب است و در خانه قرطینه هستم.(فوتبالی)

 

 


 

12:03 - بهزاد غلامپور در خصوص اینکه گفته می‌شود پورحمیدی گلر دوم آبی پوشان هم به کرونا مبتلا شده است گفت: نمی‌دانم چه کسی گرفته ولی فکر می‌کنم بچه‌های تیم ما در سفر به اهواز کرونا گرفتند.

 


 

12:02 - بازیکنان سایپا امروز از بازیکنانش تست کرونای مجددی خواهد گرفت تا ببیند دیدار با استقلال باعث انتقال بیماری به بازیکنانش نشده باشد.

 

 


 

12:01 - فدراسیون پزشکی ورزشی هنوز واکنشی به اخبار کرونایی در اردوی استقلال ندارد و تلاش خبرنگاران نیز برای گفتگو با توحید سیف و مهرزاد خلیلیان ناکام مانده اما احتمالا آن ها به زودی موضع خود را در این ارتباطات خواهند داشت.

 


 

12:00 - وریا غفوری، فرشید باقری، داریوش شجاعیان و مسعود ریگی 4 بازیکنی هستند که آزمایش کرونای آنها مثبت اعلام شده است.

 


 

11:55 - حسن روحانی : از فردا استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده جمعی الزامی است و ارائه خدمات در همه بخش‌ها بویژه بخش‌های دولتی، منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی شود.رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات، برای مقابله با کرونا ضروری است.

 


 

11:50 - بعد از مثبت شدن تست کرونای چند بازیکن و عضو کادر تیم استقلال مسئولان این باشگاه سریعا جلسه ای را تشکیل دادند. بر این اساس دکتر نوروزی و دکتر ستوده به عنوان اعضای موثر پزشکی باشگاه استقلال به همراه فرهاد مجیدی سرمربی و سعید رمضانی سرپرست تیم به محل باشگاه رفتند تا با احمد سعادتمند و برخی دیگر از مدیران باشگاه جلسه ای فوری را برگزار کنند.

 


 

11:45 - زکی پور که گفته می‌شد یکی از بازیکنان کرونایی استقلال است، با تکذیب این خبر گفت: «متاسفانه اینکه گفته می شود تست کرونای من هم مثبت شده شایعه است و مبتلا به ویروس نیستم. دلیل این خبرسازی را نمی دانم اما خواهش می کنم شایعه درست نکنید. من با دکتر نوروزی صحبت کردم و ایشان هم گفتند که تستم منفی بوده و ناقل ویروس نیستم.»

منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار