تحلیلگر برجسته آمریکایی کتاب جان بولتون را شاهدی بر منفعت طلبی و خودخواهی رئیس جمهور این کشور دانست.
کد خبر: ۸۶۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 22 June 2020

به گزارش تابناک سمنان:  فرید زکریا، تحلیلگر برجسته آمریکا و شبکه خبری سی ان ان در بررسی کتاب جدید جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت این کتاب گواهی بر منفعت طلبی و ارجحیت دادن منافع شخصی از سوی دونالد ترامپ به منافع ملی و سیاسی است.

این تحلیلگر برجسته آمریکایی در خصوص کتاب تازه بولتون، که بزودی راهی بازار می‌شود، گفت تصویری که بولتون از ترامپ در کتابش ارائه می‌کند، تصویری از یک فرد ناآگاهست که به طور مثال نمی‌داند انگلیس یک قدرت هسته‌ای و فنلاند بخشی از کشور روسیه نیست. ترامپ فاقد ثبات دیدگاه از بعد سیاسی است. یک روز ونزوئلا را هدف حمله قرار می‌دهد و قصد نابودی آن را دارد و روز دیگر آن را به فراموشی می‌سپارد.

تحلیلگر شبکه سی ان ان می‌افزاید: مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتاب خود نمی‌داند که مشکل اصلی رئیس جمهور ناآگاهی سیاسی او نیست، بلکه مسئله اصلی ریشه در شخصیت او دارد.

زکریا در ادامه تحلیل کتاب بولتون نسبت به شخصیت رئیس جمهور آمریکا ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید ترامپ فردیست که علایق و منافع شخصی و سیاسی وی بر مسائلی همچون نجابت، اخلاق و حتی قانون ارجحیت دارد.

این تحلیگر سیاسی یادآور می‌شود اگرچه بولتون تنها مشاور ترامپ نیست که مجبور به کناره گیری شد، اما او اولین فردیست که خاطرات خود از کاخ سفید را به تفضیل بیان کرد. زکریا به بخشی از اظهارات بولتون در کتابش اشاره می‌کند و به نقل از او می‌گوید: در تمامی مسائل رئیس جمهور منافع ملی را با منافع فردی خود گره زد. در دوران حضور در کاخ سفید تصمیمی از ترامپ ندیدم که در هنگام اتخاذ آن مسئله پیروزی مجدد خود در انتخابات را مدنظر قرار ندهد. ترامپ هر تصمیمی می‌گیرد، هر پیمانی را که امضا می‌کند، پیش از هر چیز منفعت و موفقیت شخصی خود را در اولویت قرار می‌دهد.

کتاب بولتون قرار است بیست و سوم ماه ژوئن (۳ تیر) منتشر شود. سایمون اند شوستر، ناشر کتاب، اعلام کرده است: «این کتابی است که دونالد ترامپ نمی‌خواهد شما آن را بخوانید.» این ناشر اعلام کرد کتاب بولتون اقدامات ترامپ را در قبال چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان تشریح می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار