با حضور علی رضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: با حضور علی رضا آشناگر استاندار سمنان مرکز مدیریت و کنترل ترافیک سمنان افتتاح شد مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهر سمنان صبح امروز سه شنبه ۲۷ خرداد ماه با حضور علی رضا آشناگر، استاندار سمنان و جمعی از مدیران شهری شهرستان سمنان افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۶۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 16 June 2020

مرکز کنترل ترافیک شهرداری سمنان افتتاح شد

استاندار سمنان در حاشیه‌ی افتتاح این مرکز با اشاره به نقش مهم این گونه مراکز در کنترل ترافیک و رصد دقیق تصویری تردد در سطح شهر‌های استان گفت:: پایش تصویری هم برای شهر‌ها و هم در مسیر جاده‌های استان یکی از ضروریات اساسی برای کنترل سرعت و جلوگیری از تصادفات درون و برون شهری می‌باشد و لازم است تا برای حفاظت و حراست از جان مردم از تکنولوژی روز و تجهیزات مناسب استفاده نماییم.
استاندار سمنان گفت:: بر اساس قانون، وظیفه‌ی نظارت و رصد تردد‌های برون شهری و کنترل ترافیک جاده‌ای به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سپرده شده است که عملیات اجرایی مرتبط با این امر هم اینک بصورت مستمر در حال انجام است و نتایج گزارشات این مجموعه بصورت منظم در اختیار کارشناسان و مسئولان مرتبط قرار گرفته و تحلیل و ارزیابی می‌گردد.
استاندار سمنان در ادامه با اشاره به حضور چندی پیش خود در این مرکز گفت:: در بازدید قبلی من از این مرکز اصرار نمودم تا این مجموعه بدلیل تاثیر مثبت و موثری که در تامین امنیت شهروندان دارد بصورت کامل و همراه با تمامی تجهیزات مورد نیاز راه اندازی گردد که خوشبختانه شاهدیم که امروز این مرکز مهم شهری با امکانات مناسب و در حد قابل قبول آماده بهره برداری می‌باشد و بی تردید ایجاد این مجموعه علاوه بر تاثیر مستقیم در کنترل ترافیک و گسترش فرهنگ بهینه‌ی تردد در سطح شهر سبب خواهد شد تا ضمن کاهش اصطکاک میان پلیس و مردم و بدون حضور فیزیکی پلیس در خیابان‌ها امکان ثبت تخلف و اعمال قانون برای رانندگان متخلف فراهم گردد.
استاندار سمنان همچنین باتمجید از تلاش مدیران شهری سمنان در ایجاد استودیو رسانه‌ی شهر در مجاورت مرکز کنترل ترافیک گفت:: ایجاد این مجموعه‌ی فرهنگی می‌تواند موجب انتقال دانش و آگاهی‌های مورد نیاز مردم در توسعه‌ی فرهنگ ترافیکی شهر‌ها در طول ۲۴ ساعت شبانه روز باشد و لذا باید با استفاده درست از این ظرفیت مهم، در تحقق این هدف تلاش نمود.
استاندار سمنان در پایان این گفتگو با تاکید بر لزوم تکمیل و بروز رسانی تجهیزات و امکانات مراکز کنترل ترافیک و پالایش تصویری شهرستان‌های استان تاکید کرد.
گفتنی است مرکز مدیریت و کنترل ترافیک سمنان در مرحله اول با نصب و راه اندازی ۳۵ دوربین اقدام به رصد و پایش تصویری میادین و معابر اصلی شهر سمنان نموده و در آینده‌ای نزدیک و افزایش دوربین‌های کنترل سرعت و ترددی تمام معابر و میادین مرکز استان تحت رصد و کنترل دقیق قرار خواهد گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار