کد خبر: ۸۶۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 09 June 2020
فاضلی با بیان اینکه سینمای جوان نیازمند مدیریت جوان و پویا است گفت: حمایت از هنر و هنرمند وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی فرهنگی و هنری است و نباید انحصاری و برای افراد خاص یا هنر خاص باشد.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(سه‌شنبه، ۲۰ خرداد) در آیین تجلیل از فیلمسازان جوان گیلان در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه از موانع و سختی‌ها دلسرد و ناامید نشوید گفت: نباید کمبود امکانات و برخی رفتارها یا بدقولی‌ها شما را از اهداف و مسیرتان دوره کرده و منزوی کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تکنیک آموختنی است اما ضرب‌آهنگ اثر به هنرمند بستگی دارد افزود: هنرآفرینی امری ذاتی و درونی است که منجر به خلق آثار هنری می‌شود در غیر اینصورت کپی است و کپی برداری پایان کار هنرمند است.

 

وی با اشاره به نقش سینماگران گیلانی در ارتقا صنعت سینمای ایران گفت: حذف هنرمندان گیلانی از سینمای ایران آن را بی‌‌هویت می‌کند.

 

فاضلی در ادامه خواستار نقد سازنده و بیان مشکلات از سوی هنرمندان شد و با بیان اینکه هر مجموعه‌ای با نقد پویا می‌شود تصریح کرد: انتقاد سازنده هم نزدیکی هنرمندان به دنیای واقعی را به‌دنبال دارد و هم تلنگری برای مسئولان در رفع کاستی‌ها و پیگیری مطالبات است.

 

وی با بیان اینکه در امور سینمایی همراهی‌ها خوب است اظهارداشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اهتمام جدی در حمایت از هنرمندان و رفع مشکلات آنان دارد و در تلاشیم تا حمایت‌ها از سینماگران واقعی بوده و تنها در ارائه عدد و رقم خلاصه نشود.

 


فاضلی با تاکید براینکه سینمای جوان نیازمند مدیریت جوان و پویا است گفت: حمایت از هنر و هنرمند وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی فرهنگی و هنری است و نباید انحصاری و برای افراد خاص یا هنر خاص باشد.

 

وی وجود اختلاف سلیقه در کار هنری را امری طبیعی دانست و بیان کرد: اختلاف سلیقه، نقد و انتقاد در سینماگران منجر به رشد این حوزه و تولید فیلم‌های باکیفیت و استاندارد می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به کمبود سالن جهت اکران مداوم فیلم‌های فیلمسازان اذعان کرد: تنها دو سالن رحمدل و انصاری را در اختیار داریم که با توجه به ظرفیت برنامه‌های فرهنگی و هنری و رقابت جهت نمایش آثار هنری در این سال‌ها، امکان اختصاصی کردن آن برای هنرمندان وجود ندارد.

 


وی بر بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های استان جهت رسانه‌ای کردن تولیدات فرهنگی و هنری استان تاکید کرد و افزود: فعالان رسانه‌ای گیلان حامی فرهنگ و هنر هستند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از فیلمسازان برتر جوان استان که موفقیت‌هایی را در عرصه ملی کسب کرده بودند، تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار