استاندارایلام:
استاندار ایلام با بیان اینکه این استان محرومیت انباشته دارد و باید نگاهی خاص و ویژه به آن شود، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، این کانون توجه به ایلام به وضوح روشن و قابل رویت است.
کد خبر: ۸۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 30 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به زندگی و سیره این شهیدان اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا این عقب ماندگی ها در استان را جبران کنیم.
به گفته وی، در این زمینه می طلبد دولت توجه بیشتری به استان ایلام نسبت به سایر استان های در حوزه تخصیص اعتبارات داشته باشد که امیدواریم مراحل توسعه استان یکی پس از دیگری در سایه توجه دولت و مشارکت مردم تحقق پیدا کند.
وی سپس به دو الگوی واقعی مسوولان در کشور شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و افود: ساده زیستی و خدمتگزاری بی دریغ آنان به مردم، در واقع نمود عینی مطرح شدن شان بعنوان کارگزاران واقعی نظام و انقلاب است.
مروارید تاکید کرد: این دو شهید بزرگوار تمام تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس نظام اسلامی بکار گرفتند و سرانجام جان خویش را در این راه فدا کردند پس در واقع شهیدان رجایی و باهنر بهترین الگو برای مدیران و کارمندان هستند.
استاندار ایلام با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد این دو شهید بزرگوار گفت: اگر چه این دو خیلی کم در میان مردم بودند اما باید گفت که اثرات زیاد و تاثیر گذاری در جامعه از خود بر جای گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه ساده زیستی و مخلص بودن از الگوهای مهم این دو شهید بود، خاطر نشان کرد: هفته دولت یادآور رشادت ها و فداکاری های شهیدان رجایی و باهنر در خدمت صادقانه و بی منت به مردم است که دولتمردان نظام اسلامی باید با تأسی به این شهیدان، این منش ها را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر مظهر ساده زیستی و از مبارزین قبل از انقلاب بودند، افزود: همه بخاطر دارند که چگونه شهید رجایی در سازمان ملل متحد با نشان دادن آثار بجای مانده از شکنجه های رژیم منحوس پهلوی سند زنده ای از جنایت های این رژیم به نمایش گذاشت و قاطعانه از مواضع انقلاب و نظام دفاع کرد.
مروارید با ذکر خاطره ای از شهید رجایی و ساده زیستی این شهید بزرگوار گفت: بدون تردید مسوولان باید با تاسی و الهام از ویژگی های اخلاقی این شهیدان آنها را الگوی خود در کار قرار داده و با بهره گیری از رفتارشان، زمینه توسعه و سرافرازی نظام اسلامی را فراهم کنند.
استاندار ایلام گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس و بدلیل مشکلاتی که در کشور وجود داشت بویژه استان ایلام که در خط مقدم جنگ بود، به کارمندان کمتر توجه شده است.
مروارید تاکید کرد: در طول سال های قبل عده ای خود را با شهید رجایی قیاس کردند ولی در عمل نتوانستند راه و سیره او را ادامه دهند چرا که با ظاهر سازی کار پیش نمی رود.
به گفته وی، همه کسانی که در سیستم اداری مسوولیتی را قبول می کنند از همه لحاظ باید تا وقتی که عهده دار این مسوولیت هستند شبانه روز آماده خدمت رسانی به مردم باشند.
استاندار ایلام با تبریک روز کارمند یادآور شد: کارمندان دولت جزو ضعیف ترین اقشار به شمار می آیند و در استان ایلام نیز به تبع عامه و اکثر کارمندان افرادی تلاشگر و زحمت کش هستند.
وی به کارهای انجام شده در دو سال اخیر در این استان اشاره کرد و افزود: پارسال با توجه به سفر رییس جمهور به ایلام اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافت که نسبت به سال ماقبل آن از افزایش شش برابری برخوردار بود که همه مدیران در این افزایش اعتبار نقش داشتند.
استاندار ایلام افزود: طرح های خوبی نیز در این مدت به بهره برداری رسید و تعدادی هم در مراحل پایانی کار اجرایی قرار دارند، در واقع می توان گقت که در این دولت هیچ طرحی در استان ایلام روی زمین نمانده است.
آیین بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان اجرایی استان در حسینیه حضرت زینب (س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.
دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر بدست منافقین کوردل و انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360، هفته دولت نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار