معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان گفت: بهزیستی از گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار نیز حمایت همه جانبه می‌کند.
کد خبر: ۸۴۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 11 May 2020

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان گفت: زنان سرپرست خانوار از جمله اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و اولویت این اداره کل در سالجاری توانمندسازی روانی و شخصیتی این قشر است.

مجتبی ناجی افزود: اگر به توانمندسازی روانی و شخصیتی زنان سرپرست خانوار توجه نشود در پایداری شغلی و حرفه‌ای آنها تاثیر نامطلوب می‌گذارد.

وی اظهار داشت: بر این اساس افزایش و ارتقا توانایی و مهارت‌های زیستی، روانی، اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های زنان سرپرست از جمله برنامه‌های مهم دفتر توانمندسازی خانواده و زنان زیرمجموعه معاون امور اجتماعی بهزیستی در سالجاری قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: برای توانمندسازی روانی، مهارت‌های آموزشی ۱۰گانه زندگی شامل توانایی حل مساله، کنترل و مقابله با استرس، خودآگاهی،  همدلی، ارتباط موثر، روابط بین فردی، تصمیم‌گیری، تفکر خلاق و  تفکر انتقادی به زنان سرپرست خانوار آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که برخی از زنان سرپرست خانوار به واسطه ناآشنایی با این مهارت‌ها با نگرانی‌ها و مشکلات روحی و روانی بسیاری مواجه و در نتیجه علاوه بر تاثیرات نامطلوب بر زندگی آنها، فرصت شغلی خود را از دست داده‌اند.

ناجی در عین حال به توانمندسازی شغلی و حرفه‌ای زنان سرپرست خانوار در استان اشاره کرد و گفت: برای این منظور در سالجاری تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسسهیلات خوداشتغالی با بهره چهاردرصد و اقساط ۷۲ ماهه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی پرداخت حق سهم بیمه تامین اجتماعی آنها را از دیگر اقدامات بهزیستی برای این اقشار عنوان کرد و افزود: از سویی کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری زنان سرپرست خانوار کنند می‌توانند از تسهیلات کم بهره ۵۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: بهزیستی همچنین از گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار نیز حمایت همه جانبه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار