سید حسن میرعماد:
به گزارش تابناک سمنان: سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تأکید بر لزوم تغییر الگوی کشت برای مقابله با بحران کم‌آبی گفت: ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد.
کد خبر: ۸۴۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 11 May 2020

طرح کاداستر اراضی کشاورزی سمنان نیازمند ۶میلیارد تومان اعتبار است ...

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به بحران کم‌آبی در استان اظهار داشت: تغییر الگوی کشت مهم‌ترین راهبرد برای مقابله با این بحران است.

وی از تدوین برنامه الگوی کشت کشاورزی در استان خبر داد و گفت: در این برنامه ۲۴ محصول پایش شده کشاورزی در سال ۹۶ قرار گرفت و در دو سال گذشته نیز دو مور جدید در حوزه گندم به این الگو اضافه شد.

سید حسن میرعماد بابیان اینکه ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: این میزان معادل دو درصد از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان است.

میرعماد با اشاره به اینکه از مجموع محصولات پایش شده ۱۱ محصول زراعی و ۱۱ محصول باغی است، تصریح کرد: افزایش عملکرد در واحد سطح به‌گونه‌ای که از وسعت کشت محصولات پر آب‌بر در استان کاسته و محصولات کم آب‌بر با ارزش‌افزوده بیشتر افزایش یابد، در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تأکید بر ضرورت کشت محصولات مناسب با اقلیم در سمنان بیان کرد: ۶۱ هزار هکتار باغ، ۸۸ هزار هکتار زمین زراعی و بقیه اراضی در مرحله پایش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلی برای تأمین کود شیمیایی برای اراضی کشاورزی در استان وجود ندارد و در سال جاری میزان کود تأمین‌شده نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار