کد خبر: ۸۴۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 10 May 2020

 

اختصاصی / به گزارش رشت۲۰، در شرایطی که محمد صادق حسنی نماینده رشت در مجلس دهم پس از ۴۰ سال اولین نماینده گیلانی در فراکسیون کشاورزی مجلس، وی نتوانست در انتخابات مجلس یازدهم پیروز شده و بازهم ردای نمایندگی گیلان را بر تن کند.

حالا اما گیلان در مجلس یازدهم در ابتدای کار حداکثر ۱۲ نماینده از ۱۵ شهرستان و ۱۰ حوزه انتخابیه خواهد داشت و احتمالاً حداقل یک نماینده همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در آستانه اشرفیه به جمع نمایندگان گیلان اضافه خواهد شد! با درگذشت محمدعلی رمضانی دستک منتخب آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم عملاً جایگاه وی خالی شده است.

از سوی دیگر بررسی سوابق و البته وعده های انتخاباتی سایر نمایندگان منتخب گیلان در مجلس آتی رنگ و بویی از حضور آنان در فراکسیون کشاورزی که مهمترین جایگاه برای مردم گیلان خواهد بود، ندارد. موضوعی که میتواند سبب بروز نادیده گرفتن سهم و حق گیلان در مباحث مختلف پیرامون حوزه کشاورزی گردد.

امید است نمایندگان گیلان حداقل یک نفر از آنان با حضور در فراکسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روند ایجاد شده در مجلس گذشته را حفظ نمایند.

گفتنی است تا سال سوم مجلس دهم محمد صادق حسنی عضو فراکسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بود که ریاست آن در سال سوم و چهارم بر عهده یکی از نمایندگان سیستان و بلوچستان بوده است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار