وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با نتایج رضایت بخش مذاکرات جایگاه بین المللی کشور ارتقا یافته است.
کد خبر: ۸۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 29 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی بعد از ظهر جمعه در سخنانی پیش از خطبه های نمازجمعه اردبیل تصریح کرد: در دوسال فعالیت دولت تدبیر و امید امور کشور مطابق وعده های داده شده پیش به جلو حرکت کرده است.

وی تاکید کرد: در سیاست خارجی، روزی ظالمان معتقد بودند مقامات ایرانی می توانند تا حد یک رئیس اداره آنها دیدار و گفتگو کنند و اکنون خود با وزیر امور خارجه کشورمان عکس یادگاری می گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق هسته ای ایران را افتخار بزرگی نه تنها برای ایران، بلکه برای ملل اسلامی دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید توانست حقوق مردم را احیا کند.

ربیعی با اشاره به وعده انتخاباتی رئیس جمهور مبنی بر اینکه باید هم سانتریفیوژها بچرخد و هم اقتصاد کشور بچرخد، بیان داشت: اکنون به این مهم دست یافته ایم و منزلت، پرستیژ و جایگاه بین المللی ایران ارتقا یافته است.

وی یکی از نقاط قوت دولت را صداقت گفتار با مردم دانست و تاکید کرد: باید با مردم به راستی حرف بزنیم و اعتماد و اعتقاد کامل به مردم داشته باشیم

ربیعی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید معتقد است با کار کارشناسی حتی یک ریال را هم حق نداریم به هدر دهیم، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید هیچ وقت آمار دروغ به مردم نمی دهد و منفعت کوتاه مدت را بر منفعت درازمدت ترجیح نمی دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این وزارتخانه سیاست رفاهی منسجمی اتخاذ شده است، افزود: در تلاش هستیم با حفظ کرامت و منزلت انسانی نیازهای لایه های پایین اقتصادی ایران را جبران می کنیم.

ربیعی از بیمه شدن بیش از ۱۰ میلیون نفر حاشیه نشین و مهاجر خبر داد و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که هر ایرانی اراده کند بتواند صاحب دفترچه درمان شود.

وی از توزیع سالانه چهار مرحله سبد غذایی در راستای مبارزه با فقر غذایی خبر داد و اظهار کرد: برای جلوگیری از بیماری ها نیز بحث غربالگری را دنبال می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد آرامش و امنیت روانی در جامعه را بخشی از سیاست های دولت دانست و متذکر شد: دولت و ملت باید پشت سرهم باشند و در راستای منافع نظام گام بردارند.

وی آب را بحران آینده کشور عنوان و تاکید کرد: دولت در این زمینه سرمایه گذاری ها و برنامه های مناسبی را در دست اقدام دارد.

وی به کاهش تورم به ۱۳ درصد اشاره کرد و افزود: سال گذشته رشد سه درصدی را تجربه کردیم و با تدبیر دولت این امید را داریم که هر سال بیشتر از گذشته به رشد دست یابیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح نقش استان اردبیل در تحولات کشور، تاکید کرد: مهمترین خدمتی استان اردبیل به کشور هویت دینی و ملی ایران است.

ربیعی سرمایه اجتماعی، هویت خانواده و ارزش های میان نسلی در اردبیل را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: این مهم می تواند در سیاست های رشد توسعه استان تاثیرگذار باشد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی استان اردبیل قابل توجه است و با ایجاد کانون های کارآفرینی می توان زمینه پیشرفت استان را فراهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعال سازی صنعت سیمان در خلخال و دو هتل در اردبیل و سرعین اشاره کرد و بیان داشت: در استان اردبیل متاسفانه سطح مهارت نیروی انسانی نسبت به تحصیلات پایین است و روی این نیاز باید کار شود.

وی از راه اندازی پارک های زمین گرمایی، آموزش های نانو و کارگاه های گلخانه ای در استان اردبیل خبر داد و افزود: با تامین اعتبار لازم جهشی در اشتغال های کوچک و خرد استان به وجود می آوریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار