کد خبر: ۸۴۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 08 May 2020

۴۵ درصد  شالیزارهای شهرستان صومعه سرا نشا کاری شد

تابناک/ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا گفت : در حدود ۴۵ درصد از ۲۸هزار هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان نشا صورت گرفته است .

احمد پادیاب با اشاره به اینکه بیش از ۷۰درصد نشا در این شهرستان مکانیزه صورت می گیرد اظهار داشت: افزون بر ۱۵ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی تسهیلات پرداخت کرده ایم .
وی با اشاره به اینکه ۴۰ بانک نشا در این شهرستان فعالیت می کنند افزود: با توسعه این بانک ها ۱ هزار و ۱۲۰ تن شلتوک برای خزانه گیری صرفه جویی می شود .
وی در ادامه اظهار داشت: با لایروبی ۲۰۰ هکتار از آب بندان های این شهرستان ۴میلیون متر مکعب آب ذخیره می شود که در وضعیت بحران کمک برای کشاورزی خواهد بود .
وی از کاشت ارقام جدید "آنام"  و "رش" در این شهرستان خبر داد و افزود: امسال علاوه بر توزیع ۲۰۰ تن بذر گواهی شده هاشمی وخزر، ۱ تن ارقام جدید از نوع مذکور بصورت آزمونه در این شهرستان کشت می شود.
پادیاب در ادامه افزود: ۴ هزار تن کود خریداری شده و تاکنون ۳ هزارتن آن توزیع شده است .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و با دارابودن ۲۸۰ آب بندان و بیش از ۱۲هکتار صنوبر کاری از کانونهای مهم کشاورزی و آبزی پروری در استان گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار