کد خبر: ۸۴۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 02 May 2020

معلمان؛ سنگرداران عرصه تعلیم و تربیت در ایام کرونایی

تابناک/ استاندار گیلان با بیان اینکه معلمان سنگرداران عرصه تعلیم و تربیت در ایام کرونایی بودند، گفت: معلمان قبل از اینکه شبکه شاد رسما اطلاع رسانی شود، با هرچه در توان داشتند در راستای آموزش دانش آموزان تلاش کردند؛ تمام تلاش معلمان در روزهای کرونایی نشان می دهد که آموزش تعطیل نشد.

ارسلان زارع امروز در دیدار با تعدادی از معلمین نمونه استان که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در فرهنگ ما «معلمی» را شغل انبیا الهی و «معلم» را روشنگر نسل ها می دانیم.

وی افزود: معلمان و فرهنگیان نه بخاطر انجام وظیفه اداری بلکه بر مبنای یک تکلیف و رسالت انسانی و اعتقادی در راستای سرنوشت کشور و تربیت فرزندان و نسل آینده این مرز و بوم فداکارانه تلاش می کنند.

استاندار گیلان گفت: اینکه معلمان از جمله اقشاری هستند که از بالاترین سطح اعتماد و احترام در میان مردم برخوردارند و در والاترین گروه های مرجعیت نزد افکار عمومی قرار دارند نشان از سرمایه های اجتماعی این قشر آگاه جامعه است.

زارع تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که مسئولیت دارد تا نسلی توانمند تربیت کند که در فرآیند عمومی توسعه کشور نقش آفرین باشد، آموزش و پرورش را کانون تربیت سرمایه های انسانی می دانند.

وی ادامه داد: تجربه های تاریخی همه ممالک پیشرفته که به شاخص های توسعه ای دست یافتند از سرمایه های انسانی مناسب و مطلوبی برخوردار بودند، یکی از بارزترین جلوه های اهتمام نهاد آموزشی کشور و سرمایه های انسانی را در همین ایام اخیر در جریان شیوع کرونا دیدیم که میز و نیمکت کلاس درس به قاب تلفن ها و تلوزیون انتقال یافت.

زارع با بیان اینکه معلمان سنگرداران عرصه تعلیم و تربیت در ایام کرونایی بودند، خاطرنشان کرد: معلمان قبل از اینکه شبکه شاد رسما اطلاع رسانی شود، با هرچه در توان داشتند در راستای آموزش دانش آموزان تلاش کردند؛ تمام تلاش معلمان در روزهای کرونایی نشان می دهد که آموزش تعطیل نشد و معلمان و فرهنگیان فرهیخته به جد آموزش را دنبال کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه علمی از اولویت های کشور است، گفت: بیشترین تمرکز هم بر توسعه آموزش و پرورش است لذا هزینه کردن در این بخش را سرمایه گذاری می دانیم زیرا مهمترین ارزش افزوده حاصل از این سرمایه گذاری پرورش استعدادهای خلاق و پیش برنده امور توسعه ای کشور است به همین جهت سرمایه انسانی هیچ رقیب دیگری ندارد.

وی ادامه داد: عصر کنونی عصر دانایی است، قطعا لازم است که فرزندان این سرزمین باید مهارت های کافی و لازم را بیاموزند و این معلمان هستند که می کوشند تا دانش آموزان پرسشگر، خلاق و پویا تربیت کنند.

زارع خاطرنشان کرد: در بخش های مختلف آموزش و پرورش امروز فعالیت های خوبی در عرصه های تربیتی، فرهنگی و علمی را شاهد هستیم، دستگاه های اجرایی همکاری لازم را در جهت پرورش نبوغ دانش آموزان برای فعالیت های غیرنظری به کار گیرند.

استاندار گیلان بیان کرد: در جریان علم آموزی در این ایام کرونایی و فعالیت معلمان، فرهنگیان و مدیران هستیم، در این روزها فعالیت فرهنگیان ما غرور آفرین است زیرا عاشقانه در عرصه حضور دارند تا یادگیری در دانش آموزان تداوم داشته باشد.

وی افزود: معلمان ما هم با وجدان کاری ارزشمند، عشق و ایثار تعلیم و تربیت را تداوم دادند و به نوعی همچون کادر درمانی در حوزه آموزشی فداکارانه جهاد کردند، از این جهت شایسته ستایش هستند.

استاندار گیلان ادامه داد: باید در مناطقی که به هر دلیلی پوشش شبکه آموزشی شاد وجود ندارد شرایطی فراهم کنیم تا با مشارکت داوطلبانه خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان، به شیوه درس‌نامه و یا روش‌های جایگزین، آموزش‌ها صورت گیرد و در این مسیر اطمینان دارم که مردم فهیم و آگاه بیش از گذشته متناسب با این ایام، همکاری خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار