فرمانده سپاه استان ایلام گفت : هزار بسته غذایی معادل سه میلیارد و دویست میلیون تومان در اختیار افراد و خانواده‌های قرار می گیرد که دچار خسارت شده و کسب و کار خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۸۴۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱ 01 May 2020

 تابناک ایلام؛:کروناکه آمد در کنار ترس ودلهره ناشی از بیماری ومخاطرات جانی که به انسانها تحمیل نمود ،همه چیز را تحت شعاع قرار داد . آموزش تعطیل شد ،رفت وآمد ها وصله رحم را منع کرد ،کرکره فروشگاهها را هم پایین کشید .

همین موضوع باعث شد تا بخش قابل ملاحظه ای از جامعه که از طریق کارگری ،دست فروشی ،بقالی و دشاغل دیگر ،نیاز روزانه خانواده هایشان را تامین می کنند به کلی متضرر شوند . همین تعطیلی یک ماه کافی بود تا بسیاری از خانواده ها از حداقل های زندگی محروم شوند.

بخشی نیز بدلیل از دست دادن مشاغلشان ،در کنار عدم توان تامین نیازهای خانواده و عقب افتادن پرداخت هزینه کرایه وآب وبرق بدهکار شده اند واین موضوع بر دغدغه های خانواده ها افزوده است .بدیهی است در چنین شرایطی بدلیل مشکل منابع در آمدی وحجم بالای هزینه های کشور ،دولت به تنهایی نمی تواند از پس این همه مشکل تلنبار شده بیاید.

با این وجود بخش قابل توجهی از مردم توانستند وام یک میلیون تومانی کمک معیشتی دریافت نمایند ،بخشی نیز مشمول تسهیلات برای تامین کمک هزینه مشاغل شده اند ،اما باز نباید انتظار داشت که تمامی مشکلات مرتفع شود.

اینجاست که جامعه اسلامی باید ویژگی های برتر خود را به میدان عمل آورد ،احسان ،انفاق و دستگیری از همنوع خودی نشان دهد . انصافا در طول این مدت بخش قابل توجهی از خیرین ،موسسات خیریه به میدان آمدند تا کمک کار دولت ودستگاههای حاکمیتی باشند .

مهمتر از همه نگاه مشفقانه وپدرانه مقام معظم رهبری به مردم بود ،نگاههای که ماحصل آن اجرای رزمایش مومنانه با پای کار آمدن تمامی خیرین ،بسیج ،ائمه جمعه است ،همین نگاهی که در کمتر از دو هفته توانست مقدمات توزیع 10هزار بسته مواد غذایی در بین خانواده های نیازمند را فراهم آورد .

امروز مرحله اول این رزمایش با اهدا ده هزار بسته مواد غذایی در استان ایلام به اجرا درآمد ،انتظار می رود ضمن حفظ شان وجایگاه نیازمندان ،به گونه ای برنامه ریزی شود تا این کمکها اولا در نقطه واقعی خود قرار گیرند ،دوما استمرار داشته باشند و سوما به محملی برای نمایش واستفاده ابزاری از این وضعیت تبدیل نشود.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام در این رزمایش  گفت: در این رزمایش با لبيك به فرمايشات مقام معظم رهبری اجرای اولین مرحله رزمایش کمک مومنانه و پويش اميد و همدلي در استان ، ۱۰ هزار بسته غذایی معادل سه میلیارد و دویست میلیون تومان در اختیار افراد و خانواده‌های قرار می گیرد که از کرونا  دچار خسارت شده و کسب و کار خود را از دست داده اند.

سردار جمال شاکرمی با بیان اینکه این کمک ها توسط گروههای جهادی و پایگاههای مقاومت بسیج جمع آوری شده است افزود: مرحله دوم این رزمایش نیمه اول ماه رمضان برگزار می شود و بنا داریم که در مجموع 24 هزار بسته معیشتی در جامعه هدف توزیع کنیم.

وی یادآور شد: سپاه پاسداران به عنوان پیش قدم و پیش قراول فرامین رهبر معظم انقلاب و به منظور عمل به فرمایش ایشان در بحث رزمایش مساوات و کمک های مومنانه در اجرایی نمودن این فرمان وارد عمل شده است. /م

توزیع 10 هزار بسته غذایی بین افراد و خانواده‌های نیازمند ایلامی +عکستوزیع 10 هزار بسته غذایی بین افراد و خانواده‌های نیازمند ایلامی +عکستوزیع 10 هزار بسته غذایی بین افراد و خانواده‌های نیازمند ایلامی +عکستوزیع 10 هزار بسته غذایی بین افراد و خانواده‌های نیازمند ایلامی +عکستوزیع 10 هزار بسته غذایی بین افراد و خانواده‌های نیازمند ایلامی +عکس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار