کد خبر: ۸۴۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 28 April 2020

ارژنگ عزیزی هشتم اردیبهشت در جلسه ارتقای کیفیت آرد و نان در اردبیل اظهار کرد: بعد از سال‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های نانوایان نسبت به افزایش قیمت نان اقدام شد تا گله‌مندی فعالان این بخش تا حدودی تعدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نان هیچ ربطی به ایام خاص ندارد و قرار بود از ابتدای فروردین نرخ‌های جدید اعمال شود که به دلیل درگیری کرونا این افزایش قیمت به بعد از فروردین ماه موکول شد و به هیچ وجه تقارن این افزایش با ماه مبارک رمضان عمدی نبوده است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در کنار افزایش قیمت نان با تقویت بحث نظارت نانوایان مکلف به ارتقای کیفیت نان تولیدی هستند و هر نانوایی که کیفیت نان تولیدی را بالا ببرد سهمیه آرد بیشتری خواهد گرفت.

عزیزی افزود: فرمانداری‌ها مکلفند تا نسبت به افزایش سهمیه آرد نانوایان فعال و متعهد اقدام کرده و در نقطه مقابل سهمیه آرد نانوایان متخلف را نیز به حداقل برسانند.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان مصرف نان کاهش پیدا می‌کند که این نتیجه بررسی‌ها و گزارش‌های میدانی است که به دست ما رسیده است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: قیمت هر قرص لواش با آرد یارانه‌دار با 130 گرم به قیمت 200 تومان، نان بربری و سنگک با وزن 500 گرم به 750 تومان، نان نیمه یارانه‌ای بربری و سنگک 1500 تومان و فطیر با 500 گرم 2 هزار تومان تعیین شده است.

عزیزی با بیان اینکه به تناسب این ارقام نان‌های صنعتی و باگت نیز افزایش یافته است، اظهار کرد: در برخی از استان‌ها در سال‌های اخیر افزایش قیمت نان اتفاق نیفتاده بود که ما تصمیم گرفتیم نرخ‌های جدید را اعلام کرده و پاسخگوی درخواست نانوایان در این زمینه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نانوایان در تهیه آرد از کارخانه‌ها مختارند تا به هر میزان که می‌خواهند آرد دریافت کنند و در نقطه مقابل در برابر نان تولید شده نیز باید پاسخگو باشند تا در وزن و چونه و کیفیت آن مشکلی به وجود نیاید.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل با رد شایعه افزایش قیمت سایر اقلام به تناسب افزایش قیمت نان بیان کرد: هیچ تناسبی بین نان با سایر کالاها وجود ندارد و همچنان نان ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین کالاست.

عزیزی افزود: دولت به هیچ وجه از این افزایش قیمت سودی نمی‌برد بلکه آرد تحویلی را پائین‌تر از نرخ گندم به واحدهای نانوایی ارائه می‌کنیم و این در حقیقت حمایت دولت از مصرف کنندگان است.

وی در مورد افزایش قیمت برخی از کالاها در روزهای اخیر به ویژه حبوبات گفت: برخی از اقلام تولید داخل است و قیمت آن متاثر از عرضه و تقاضا می‌باشد که در برخی از موارد امکان تنظیم بازار نیز وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل نمونه این کالاها را گوشت قرمز، سفید، برنج، روغن و ... اعلام و تصریح کرد: با ذخیره این کالاهای اساسی امکان تنظیم بازار وجود دارد اما در مورد حبوبات شرایط تابع عرضه و تقاضاست و از دست ما خارج است.

ایسنا

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار