همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و انتظار برای گشایش در‌های رحمت الهی بندگانی بانی شدند تا باری دیگر دستان مهربان خداوند در زمین احساس شود.
کد خبر: ۸۴۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸ 26 April 2020
این بار نوبت خیابان پاستور است تا مالکان مغازه‌ها با گذشتن از اجاره بها شادی را رقم بزنند، آری برخی از بندگان به ندای خداوند در ماه مبارک رمضان پاسخ داده تا با گذشتن از مال خود در این دنیا، توشه‌ای در آخرت برای خود ذخیره کنند.

به گزارش فارس، آری برخی از بندگان به ندای خداوند در ماه مبارک رمضان پاسخ داده تا با گذشتن از مال خود در این دنیا، توشه‌ای در آخرت برای خود ذخیره کنند، این بار نوبت خیابان پاستور است تا مالکان مغازه‌ها با گذشتن از اجاره بها شادی را رقم بزنند.

این گذشت که با آغاز شیوع بیماری مرگ بار کرونا، در همدان جان گرفت، زندگی بسیاری از افراد را نجات داد و آن‌ها را به آینده امیدوار کرد، این در حالی بود که کسادی بازار و تعطیلی واحد‌های صنفی در این روز‌ها فشار بسیاری را بر واحد‌های اقتصادی از خرد تا کلان وارد کرد، بنابراین اگر اقتصاددانان راهی نیافتند و یا پزشکان پادزهری تولید نکردند، مهربانی انسان‌ها از همه بیشتر کارگر افتاد و درد‌های بسیاری را درمان کرد.

مالکان برای بخشش اجاره پیشقدم بودند

رئیس هیات امنای واحد‌های تجاری خیابان پاستور درباره پویش بخشش اجاره واحد‌های صنفی در همدان اظهار می‌کند: بخشش اجاره واحد‌های تجاری پیش از شروع سال نو و در اسفندماه کلید خورد، با امید اینکه این اقدام مالکان نیک‌اندیش قسمتی از مشکلات بازاریان را رفع کند.

هادی عبدالهی با بیان اینکه گذشت از مال و اموال در شرایط اقتصادی موجود کشور کار بزرگی است که افراد بزرگ‌منش می‌تواند انجام دهند ادامه می‌دهد: ویروس کرونا شرایط سختی به ویژه در حوزه اقتصاد در سراسر کشور به وجود آورده که رأفت و مهربانی مالکان باعث شد از خیر اجاره یک یا دو ماه خود برای بالغ بر ۸۵ درصد مغازه‌های استیجاری خیابان پاستور بگذرند.

وی اضافه می‌کند: خوشبختانه برخی از مالکان در این قصه پیشقدم بودند و شکر خدا این کار خیر شکل گرفت و تا کنون هم ادامه داشته است.

رئیس هیات امنای واحد‌های تجاری خیابان پاستور عنوان می‌کند: کار خیری که برای رضای خدا انجام شود در زندگی تاثیرگذار است و مثل آیینه بازتاب کار خوب و خداپسندانه به سمت فرد بازمی‌گردد.

وی می‌گوید: از تمام مالکان و موجران تقاضا دارم در حد بضاعت خود هوای مستاجران را داشته باشند تا این دوران سخت هم سپری شود.

بخشش اجاره یک کار انسان دوستانه است

یکی از موجران خیابان پاستور همدان هم در این باره می‌گوید: با توجه به گسترش بیماری کرونا و شرایط بحرانی پیش آمده از دو ماه اجاره واحد تجاری خود گذشت کردم.

محمد یوسفی‌زاده با اشاره به اینکه نه تنها اجاره واحد تجاری بلکه اجاره منزل مسکونی مستاجر خود را بخشیدم می‌افزاید: کسبه اجناس داخل مغازه را با چک و به صورت امانی تهیه کردند و در بازار موجود که هیچ کدام فروش نرفته دچار بحران شدید شدند.

وی ادامه می‌دهد: این اقدام فقط یک قدم کوچکی است برای رفع مشکل بازاریان به ویژه کسبه‌ای که در این بازار خراب مستاجر هستند.

این مالک نیک‌اندیش عنوان می‌کند: برخی از مستاجران برای پرداخت هزینه‌های جاری اعم از اجاره مغازه و منزل خود مجبور به فروش ماشین زیر پای خود شدند، بنابراین وضعیت بازار اصلا خوب نیست و بازاریان خیلی گرفتار هستند.

وی می‌گوید: برای کمک به برادرم، چون کسبه و مستاجران مثل برادرم هستند از خیر این دو ماه اجاره گذشت کردم تا گوشه‌ای از مشکلات این افراد حل شود.

یوسفی‌زاده در پایان اضافه می‌کند: بخشش اجاره‌ها یک اقدام انسان‌دوستانه است و هر کسی دیگری هم جای مالکان قرار داشت این کار خیر را انجام می‌داد

یکی از مستاجران خیابان پاستور همدان با بیان اینکه درآمد بازار به شب عید وابسته است و سال گذشته به طور کلی در اسفندماه به دلیل بیماری کرونا در بازار رکود حاکم بود اظهار می‌کند: هزینه‌های ما طی یکی دو ماه گذشته تامین نشده و درآمدی کسب نکردیم.

یاسر علیپور با بیان اینکه همه صنوف در شرایط موجود دچار ضرر و زیان شدند ادامه می‌دهد: صنف پوشاک در سال جاری به طور خیلی جدی متضرر شدند و کلا بازار خود را از دست دادند.

وی در ادامه به اجناسی که در حال حاضر روی دستشان مانده اشاره می‌کند و می‌گوید: اجناسی که پیش از اسفند برای نوروز تهیه کرده بودیم به فروش نرفته و متاسفانه روی دست بازاریان مانده است.

این کاسب همدانی عنوان می‌کند: با ادامه این وضعیت مجبور هستیم اجناس را با یک سوم قیمت و با ضرر به فروش برسانیم، جبران این ضرر و زیان خیلی زمان‌بر است و ممکن برخی از کسبه با ورشکستگی روبرو شوند.

وی با تقدیر از بخشش اجاره توسط مالکان می‌گوید: اکثر مالکان خیابان پاستور تمایلی به افشای نام خود نداشتند و بخشش اجاره را وظیفه انسانی خود می‌دانند که ما قدردان آن‌ها هستیم.

علیپور بیان می‌کند: از ادارات ذیربط همچون اداره مالیات درخواست داریم در این برهه حساس که بازار تجربه کرد شیوه جدیدی برای روند اخذ مالیات در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه بخشش اجاره مغازه‌ها کمکی است برای جبران ضرر و زیان و آغازی دوباره می‌افزاید: واقعا پس از شنیدن خبر خوش بخشش اجاره احساس کردم در این شرایط یک همراه دارم و کسی هست که ما را درک کند.

علیپور می‌گوید: در شرایط اقتصادی به وجود آمده فشار مالی بسیار زیاد است، اما حضور آدم‌ها در کنار هم و درک متقابل بسیار ارزشمند است.

بخشش اجاره‌ها همزمان با ماه رمضان را به فال نیک می‌گیریم

معاون سیاسی فرماندار همدان در این باره اظهار می‌کند: ویروس کرونا بخشی از اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده و در حال حاضر اقتصاد به نوعی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است.

محمدرضا پیرودین در ادامه اضافه می‌کند: بسیاری از بازاریان در شرایط موجود دچار مشکل شده به ویژه اینکه بخشی از چرخه اقتصاد به ویژه در استان و شهرستان همدان اصناف هستند، بنابراین اقدام شایسته مالکان بر رفع مشکلات بازاریان قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه بخشش اجاره واحد‌های تجاری خیابان پاستور مصادف شده با آغاز ماه مبارک رمضان که این مهم را به فال نیک می‌گیریم می‌گوید: امیدواریم این پویش ادامه‌دار باشد و سایر مالکان به جمع این افراد نیکوکار بپیوندند.

معاون سیاسی فرماندار همدان عنوان می‌کند: این اقدام کمک بزرگی است به مستاجرانی که در این برهه دچار بحران شدند، رکود و نبود خرید و فروش در بازار باعث ایجاد فشار مضاعفی بر دوش بازاریان است.

وی اضافه می‌کند: از مالکان خواهشمندم برای عبور از این دوران سخت کرونایی گذشت و فداکاری به خرج دهند و علاوه بر واحد‌های تجاری بخشش اجاره منازل مسکونی را هم سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار