معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:فاز دوم غربالگری کووید 19 با اولویت پیگیری موارد خوداظهاری، گروه های پرخطر از 31 فروردین ماه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت آغاز شده است.
کد خبر: ۸۴۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶ 22 April 2020

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: فاز دوم غربالگری کووید 19 با اولویت پیگیری موارد خوداظهاری، گروه های پرخطر همچون افراد سالمند، بیماران تحت درمان، اعضای خانوار در تماس با فرد بیمار کرونایی و همچنین جمعیت تحت پوشش از 31 فروردین ماه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله نیز مراقبان سلامت با شماره های 4030 با خانواده ها تماس گرفته و وضعیت سلامت اعضای خانواده مورد ارزیابی قرار می گیرد تصریح کرد: در مرحله قبلی بیش از یک میلیون و 137 هزار نفر غربالگری شده اند که 94 درصد کل جمعیت قم را شامل می شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از همشهریان گرامی تقاضا می شود همچون مرحله قبل همکاری لازم را با مراقبین سلامت مرکز بهداشت داشته و به تماس هایی که با شماره 4030 گرفته می شود حتما پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح که با هدف شناسایی زودهنگام موارد بیماری در استان انجام می شود گامی در جهت کنترل و پیشگیری از بیماری کرناویروس در شهر مقدس قم، خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار