کد خبر: ۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷ 26 February 2015
مدیرعامل بیمه سلامت ایران بابیان اینکه تا قبل از دولت، سالانه ۸۰۰ هزار نفر در کشور دچار پدیده های فلاکتبار در زندگی می شدند گفت: دفترچه بیمه سلامت هر روز پرمحتواتر می شود.
به گزارش مهر، انوشیروان محسنی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه افتتاحیه بیمه سلامت و آتیه سازان حافظ در نوشهر گفت: یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشور به احترام دولتمردان کشور به مقوله سلامت بستگی دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه در دولت حمایت تدبیر و امید از سلامت مطرح شد و رساله بیمه سلامت در دولت سه وظیفه مهم است که پوشش فراگیر و همگانی سلامت از جمله آن است.

محسنی گفت: ارتقای بسته خدمتی از دیگر اهداف است که از بدو تصدی شرایطی را فراهم کردیم که امروز بطور نسبی توانستیم رسالتهای را اجرایی کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه هشت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دارای دفترچه سلامت هستند گفت: ۶۰ درصد این افراد کسانی بودند که مسکن نداشتند و ۸۰ درصد زیر یک میلیون تومان و ۶۲ درصد زیر ۵۰۰ هزار تومان درآمد داشتند.

محسنی بندپی افزود: تا قبل از اقدامات دولت، سالانه ۸۰۰ هزار نفر دچار پدیده های فلاکتبار در زندگی می شدند و در کردستان، ۲۰ درصد جمعیت فاقد دفترجه و ۱۹ درصد جمعیت آذربایجان و ۱۰ درصد جمعیت تهران فاقد دفترچه بودند.

دفترچه بیمه سلامت هر روز پرمحتواتر می شود/ تعویض مفصل با بیمه سلامت

مدیرعامل بیمه سلامت به بسته درون دفترچه اشاره کرد و گفت: امروز روز به روز این دفترچه پرمحتواتر می شود و برای اولین بار داروهای ناباروری در این دفترچه آمد.

وی افزود: تعویض مفصل و لوازم مصرفی بیماران خاص بصورت ۱۰۰ درصد رایگان را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم و ۷۵۰ قلم دارو تحت پوشش این بیمه قرار دارد.

محسنی با بیان اینکه صیانت از سلامت مردم مهمترین هدف است گفت: بیمه سلامت به عنوان مشاور و وکیل سلامت مردم نقش آفرین می کند تا بتوانیم دانش سلامتی مردم را ارتقاء دهیم.

تدارک هشت بسته خدمتی

مدیرعامل بیمه سلامت از تدارک هشت بسته خدمتی خبر داد و گفت: بیماران روستایی زیر پنج درصد و بیماران دارای دفترچه شهری باید زیر ۱۰ درصد هزنیه را پرداخت کند و طبق بررسی در تمام مراکز استانها و تهران ۷۵ درصد هزینه های سلامت را بیمه و زیر ۱۰ درصد را مردم ولی در شهرستانها تا ۸۲ درصد هزینه ها را بیمه سلامت و بقیه از سوی سازمان هدفمندی و مردم در حال تامین است.

وی گفت: دولت تایید کرد سازمان بیمه سلامت یک شرکت بیمه تکمیلی را داشته باشد که شرکت بیمه آتی سازان حافظ برای این کار درنظر گرفته شده است.

نگاه انتقاعی به بیمه نداریم/ ۶۸ اداره بیمه سلامت راه اندازی می شود

انوشیروانی محسنی گفت: نگاه ما در این شرکت ارتقای کیفیت خدمت و پرداخت بموقع مطالبات است و نگاه انتفاعی نداریم.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور، گفت: ارائه مجوز برای ۴۷ اداره در شهرستانهای بدون اداره، اضافه کردن یک ردیف به ردیف تشکیلاتی از جمله اقدامات است و در ۶۸ شهرستان دیگر نیز اداره بیمه سلامت افتتاح می شود.

محسنی یادآور شد: بحث راه اندازی اداره کل سلامت در غرب مازندران نیز پیگیری می شود و بیمه آتیه سازان حافظ نیز مربوط به غرب استان است.

ارسال به

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار