غلامرضا مسعودی با بیان اینکه برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی لازم است دولت از خانوار‌های آسیب‌پذیر حمایت کند تا آن‌ها در خانه بمانند گفت: متاسفانه برخی اقدامات احتیاطی را رعایت نکرده و دیوانه‌وار از این طرف به آن طرف می‌روند و حتی برخی می‌گویند اصلاً این ماسک زدن برای چیست و چه فایده‌ای دارد.
کد خبر: ۸۴۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 18 April 2020
رئیس نظام پزشکی شهرستان نهاوند گفت: مردم با بی‌تفاوتی و عدم رعایت فاصله اجتماعی زحمات پزشکان و کادر درمانی را به هدر ندهند.

به گزارش فارس، مسعودی اظهار کرد: کادر درمانی مقابله با ویروس کرونا طی روز‌های گذشته تلاش‌های زیادی را برای سلامتی بیماران کرونایی متقبل شدند و حتی برخی با وجود مشکلات خاص به کشیک می‌آمدند و تا سرحد جان برای مردم مایه گذاشتند.

وی افزود: اخیراً که طرح فاصله‌گذاری هوشمند به اجرا درآمده و برخی محدودیت‌ها برداشته شده از مردم انتظار داریم با رعایت نکات بهداشتی و فاصله مدنظر نگذارند که این زحمات هدر برود و وضعیت انتقال ویروس افزایش یابد.

رئیس نظام پزشکی شهرستان نهاوند گفت: اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان یک راهبرد بهداشتی برای پیشگیری و کاهش انتقال ویروس کرونا به نظر از اثرگذاری بیشتری برخوردار بود، زیرا مردم فاصله خود را رعایت کرده و با افراد دیگر کمتر فاصله داشتند.

وی افزود: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند هدف این است که بازگشت به حالت عادی از طریق جداسازی فعالیت‌های کم‌خطر از فعالیت‌های پرخطر به صورت تدریجی اجرا شود.

مسعودی با بیان اینکه فعلاً آثار این طرح مشخص نبوده و عوارض این مساله از یکی دو هفته دیگر شروع می‌شود افزود: اجرای این طرح در شهر‌های بزرگ به ویژه در مترو با مشکل مواجه می‌شود، زیرا آلودگی می‌تواند از طریق افراد به دیگران منتقل شود لذا بهتر است از وسایل شخصی که میزان انتقال ویروس در آن کمتر است استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی لازم است دولت از خانوار‌های آسیب‌پذیر حمایت کند تا آن‌ها در خانه بمانند گفت: متاسفانه برخی اقدامات احتیاطی را رعایت نکرده و دیوانه‌وار از این طرف به آن طرف می‌روند و حتی برخی می‌گویند اصلاً این ماسک زدن برای چیست و چه فایده‌ای دارد.

رئیس نظام پزشکی شهرستان نهاوند افزود: با شرایطی که من دیده‌ام احتمالا این ویروس حداقل هفت الی هشت ماه دیگر میهمان ما خواهد بود بنابراین باید کاملاً آماده بوده و در برابر آن مقاومت داشته باشیم.

وی گفت: البته اخبار امیدوارکننده‌ای مانند تزریق پلاسمای خون بیماران کرونایی بهبود یافته به گوش می‌رسد که جای خوشحالی دارد، اما باید در نظر داشت که هنوز برای این ویروس منحوس واکسنی بیرون نیامده و لذا باید احتیاط کامل را در این رابطه اعمال کرد.

مسعودی به اقدامات صورت گرفته نظام پزشکی شهرستان برای تجهیز مطب‌های خصوصی پزشکان اشاره کرد و افزود: ما پزشکان از جان خودمان مایه گذاشته‌ایم و مطب‌ها را صد درصد فعال کرده‌ایم تا بخشی از بار درمانی این روز‌ها را به عهده بگیریم.

وی از تامین تجهیزات مورد نیاز پزشکان بخش خصوصی خبر داد و گفت: ما اخیراً در محل نظام پزشکی نهاوند نمایشگاهی از وسایل محافظتی تشکیل داده‌ایم که پزشکان نیاز خود را از آن تامین کرده و استقبال خوبی از آن به عمل آورده‌اند.

رئیس نظام پزشکی نهاوند در پایان گفت: پزشکان نهاوند این افتخار را داشتیم که اجازه ندادیم کمترین مشکل برای مدافعین سلامت بوجود آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار