روزنامه‌هایی که از تبریک ولادت امام رضا هم دریغ کردند!
خبرنگاری که به تقویم نگاه نکند, شورای تیتری که مناسبت‌های روز را نداند ؛"روز"نامه ای که از تاریخ ، آن‌هم تاریخ مذهبی ، آن‌هم تاریخ ملی خود غفلت کند، مفتش هم گران است!
کد خبر: ۸۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹ 27 August 2015
به من به عنوان یک خبرنگار که سال ها شورای تیتر راهم تجربه کرده و حساسیت مدیران رسانه وحتی خوانندگان را دیده است تاسف آور بود وقتی در مرور تیتر های نیم تای بالای روزنامه ها چهارشنبه  در سایت جار , دیدم  که 15 روزنامه سراسری که در "جمهوری اسلامی ایران" در کشوری که در کنار پایتخت سیاسی خود "پایتخت معنوی" هم دارد. برای جامعه مخاطبی که عشق امام رضا (علیه السلام) آن ها را بزرگ کرده است , حتی از یک تبریک خشک و خالی به مناسبت عید میلاد امام رضا (ع) دریغ شده باشد.

آن هم روزنامه هایی که در شناسنامه خود " واژه "فرهنگی" را هم در کنار سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و... به عنوان حوزه کار رسانه ای  خود, برشمرده اند!

آن هم در روزی که همه جای ایران پر از نام امام رضا می شود حتی اگر برخی یاد ایشان نکنند! آن هم وقتی که حتی برخی روزنامه های ورزشی هم با افتخار , به تبریک ولادت, خود تبرک یافته اند. بله در نیم تای بالای صفحه اول روزنامه های ( همدلی , هنرمند , همکاری , هفت صبح , نوآوران , فرهیختگان , صاحب قلم , سایه , رویش ملت , سپید , روزان , حسبان , امین , افکار , ابتکار) حتی به اندازه دوکلمه " عید مبارک" هم دریغ شده بود از پرداختن به موضوع و مفهومی که همه افراد را در بر می گیرد.

نمی دانم از این مناسبت , ارزشی فراگیر تر وجود دارد که خبرگان خبر از آن غفلت کردند؟ البته بر آستان حضرت رضا از این غفلت , گردی نمی نشیند اما حیف است خود ما خویش را از تبرک یافتن به نام امام رئوف محروم کنیم و طرفه این که وقتی نسبت به مبارک باد میلاد امام رضا (ع) که  حرم شریفش در ایران است و سالانه بیش از 20 میلیون نفر به زیارتش می آیند و از در و دیوار نام امام می جوشد و در" دهه کرامت" همه استان های کشور با "جشنواره های موضوعی فرهنگ رضوی" می کوشند به ساحت امام ادای احترام کنند , این غفلت اتفاق می افتد معلوم نیست برای دیگر ائمه چکار می کنیم؟

خب وقتی کارکرد رسانه ها ی ما که باید دیده‌بان مسائل باشند و مردم را با خبر کنند , این است چطور توقع داریم جامعه به دانش و علوم و احادیث ائمه (ع) چنان فربه شود که صلای آقایی جهان را برکشد؟

کاش دوستان به تقویم رو میزی خود نگاهی می کردند , تا گرفتار شیطان غفلت نمی شدند و کاش غافل نشویم از سعادت همجواری با امام رضا (ع) کاش...

و این نقد، خودمانی‌ست به اصحاب نقد که خود نقدپذیرند و آیین آیینگی می‌دانند و بنابراین چنین هشدار مشفقانه‌ای را به مثابه هدیه‌ می‌پذیرند که گرد روزمرگی بر قلمشان و هر قدمشان پذیرفته نیست و گرچه شاید محتوایشان بر مدار رضا و مورد رضایت او باشد اما چون همکار و دوستانمان هستند و دوستشان داریم دوست داریم تا رسالت رسانه‌ای و اخلاق‌مداریشان برازنده و در همه ابعاد درخشان باشد و بنابراین افزون بر این تذکر و تلنگر دوستانه در محضر امام رئوفمان حضرت رضا(ع) دعاگوی این یاران هم هستیم و یادشان می‌کنیم به امید اینکه دیگر یادشان نرود از چنین ارزش‌هایی که فراتر از همه اخبار و وقایع روزانه است و روزیمان از رضاست در کشور خورشید... وصل الله علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)

غلامرضا بنی‌اسدی - تابناک خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
صادق موهبتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
سلام. استاد بنی اسدی . مثل همیشه عالی بود . یک مطلب هم با همین تیتر بنویس که در شهر امام رضا ع در هیچ بیل برد ی شهرداری تبریک نزده بود . و اکثر چراغانی ها خاموش بود. المانی هم نبود ....
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
واقعا امسال فضای شهر در دهه کرامت گند بود، سال های گذشته شور و شعف خواستی پیدا می کردی وقتی در خیابان ها قدم میزدی اما امسال سوت و کور، البته تفکرات ... بهتر از این نمیشه، مردم یمن و تخریب دولت و راهیان نور از پول مردم مشهد واجب تر از چراغاتی خیابان ها در دهه کرامت است.
یه مطلبی هم از بچه های ... شهرداری شنیدم و مستنداتش رو هم دیدم که چند شب پیش ... یه بساط بریز و به پاش عجیبی برای ... به پا کرده بوده که بسیار متأثر شدم! آخه اینا چطور جرأت می کنن پول مردم رو اینطور حیف و مال کنند؟ واقعا دستگاه های نظارتی رسیدگی ندارن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
اشتباهه. چک کردم اشتباهه. هفت صبح زده ولادت مبارک.. فرهیختگان هم عکس گنبد رو گذاشته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار