کد خبر: ۸۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 26 August 2015

رشت- ایرنا - رییس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلام پایان یافتن بازبینی آثار جشنواره منطقه یک تئاتر سوره ماه گفت: 10 اثر نمایشی برای حضور در این رویداد انتخاب و معرفی شد که در این میان دو نمایش مربوط به این استان است.
[دو نمایش از گیلان برای جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه انتخاب شد]

قاسم مصفا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازبینی 34 اثر متقاضی جشنواره منطقه یک از بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه توسط کورورش زارعی و فرشاد منظوفی نیا انجام شد، و 10 اثر نمایشی برای حضور در این رقابت انتخاب و معرفی شدند.
وی اظهار کرد: نمایش های «شهربانو» و «مثل یه گوله برف کوچیک» از گیلان به همراه هشت نمایش دیگر از استان های قزوین، البرز، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین و سمنان به جشنواره مذکور راه پیدا کردند.
وی ادامه داد: شهربانو نوشته مهرداد هنرمند و به کارگردانی محمد رسائلی و مثل یه گوله برف کوچیک به نویسندگی و کارگردانی مهرداد هنرمند در این جشنواره اجرا می شوند.
بنابر این گزارش؛ بیست و چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه از دوم تا چهارم شهریور به میزبانی حوزه هنری زنجان در حال برگزاری است.
این رقابت توسط حسین پارسایی، شهرام کرمی و آرش دادگر مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت.
خاطرنشان می شود آثار منتخب جشنواره های سه گانه منطقه ای تئاتر سوره ماه، از 11 تا 17 مهر ماه در بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه به روی صحنه خواهند رفت.
مصفا همچنین از اکران فیلم مستند رئیس بود به نویسندگی بهزاد عشقی و کارگردانی یاسمن عشقی درباره محمد رئیس زاده پیشکسوت تئاتر گیلان همراه با مراسم بزرگداشت وی در رشت خبر داد.
وی ادامه داد: رئیس بود، مستندی پرتره در باره محمد رئیس زاده یکی از قدیمی ترین چهره های تئاتر گیلان است که هم اکنون در آستانه 90 سالگی و یکی از اسناد زنده نمایش در گیلان به شمار می آید.
مصفا افزود: رئیس زاده بازیگران بسیاری را پرورده است که در سطح ملی مطرح شده اند و با بسیاری از بازیگران قدیمی از جمله ملکه رنجبر ، کیومرث ملک مطیعی و حیدر صارمی همکار و همبازی بوده است.
گیلان، زادگاه تئاتر در ایران است و حتی قبل از آن که تئاتر نوین در تهران پا بگیرد از طریق مهاجران ارمنی و آذری در گیلان شکل گرفت. در این مستند از طریق زندگی رئیس زاده ، به گوشه هایی از سیر تحولات تئاتر در گیلان نیز پرداخته می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار