استاندار فارس:در فارس به گونه ای شده که تولید مرغ بیش از مصرف است و ارایه وام از سوی صندوق تولید ملی برای مرغ داران متوقف شده اما هیچگاه برای بازارهای کشورهای همسایه برنامه ریزی نداشته ایم.
کد خبر: ۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ 26 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد احمدی چهارشنبه شب در چهارمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان بیان کرد:صنعتگران وتولیدکنندگان به نوعی نام آواران استان محسوب می شوند وتلاش آنها قابل تقدیر است وبه همین منظور تولیدکنندگان باید بدانند حمایت از مصرف کنندگان در واقع حمایت از تولیدات خودشان است.

وی بابیان اینکه متاسفانه در استان تولیدکنندگان وفعالین عرصه صنعت همیشه تلاششان برشعار خودکفایی بوده، افزود: این امر در حالی است که هیچ گاه به تولید وارایه محصولات مطلوب برای تسخیر بازار های جهانی برنامه ای نداشته ایم.

استاندار فارس افزود: در حالی که ما روزی خودمان دایه دار برند بوده ایم امروزه برخی افراد تلاش برای بدست آوردن برندهای دیگر کشور ها هستند.

احمدی اضافه کرد:معتقدم هستم مسئولان عرصه صنعت باید برای رفع این مشکل چندین کارگروه در رشته های مختلف ایجاد کنند که بتوانیم راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل اندیشه کنیم.

استاندار فارس بااعلام اینکه امروزه ۹۵ درصد محصولات مصرفی وارداتی است وما با داشتن این تعداد ذخائر تنها به خام فروشی روی آورده ایم، گفت:در فارس به گونه ای شده که تولید مرغ بیش از مصرف است و ارایه وام از سوی صندوق تولید ملی برای مرغ داران متوقف شده اما هیچگاه برای بازارهای کشورهای همسایه برنامه ریزی نداشته ایم.

احمدی یاد آورشد: متاسفانه کشورهای همسایه تلاش دارند از صنعتگران ایرانی برای ارایه محصولات درکشورمان پیشی بگیرند و تنها در یک مورد باید عنوان کنیم که متاسفانه زینت بخش خیابان های شهرمان خودروهای کشورهای کره وچین شده است.

وی گفت امروزه ورود صنایع قاچاق بلای جان صنعتگران وتولید کنندگان شده است.

برخی هتلهای شیراز روش پذیرایی از میهمانان را نمی دانند

این مسئول گفت: زمان آن فرا رسیده که از شعار دادن و تشویق های پوچ دوری کنیم این در حالی است که شیراز با داشتن این تعداد هتل، در برخی از هتلها دیده می شود روش پذیرایی از مهمان را نمی دانند.

احمدی اضافه کرد: خوشحال از این موضوع هستیم که در سال گذشته ۸۰ هزار توریست وارد استان شده واین امر در حالی است که تنها در یک ساعت برای کشور های همسایه این تعداد توریست وارد می شود.

در ادامه مراسم قائم مقام سازمان حمایت از مصرف کننده نیز گفت: امروزه بذر تغییرات در زیر پای شما صنعتگران ریخته شده ودر حال رشد است که باید به آن توجه کافی داشته باشید.

مهدی اصفهانی بیان کرد:هم اکنون با شکل گیری تغییرات بوجود آمده باید به سمتی پیش برویم که مشتری مداری را یک اصل در بازار رقابت بدانیم وموضوع حق با مشتری است را به عنوان یک فرهنگ تلقی کنیم.

وی از تولید کنندگان وصنعتگران خواست به تولیدات داخلی بیشتر توجه داشته باشیم زیرا تولید در بازار های جهانی را از دست داده ایم وباید به مشتری های داخلی وفادار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار