استاندار خراسان رضوی از ارائه الگوهایی به نهادهای ذی ربط برای حل مشکلات شرکت پدیده و موسسه منحله میزان خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این الگوها، مشکلات سهام‌داران پدیده و سپرده‌گذاران میزان هرچه سریع تر حل شود.
کد خبر: ۸۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 24 August 2015
علیرضا رشیدیان در نشستی خبری به مناسبت آغاز هفته دولت با اشاره به مشکلات موسسه منحله میزان و شرکت پدیده اظهار کرد: از همه مردم و رسانه‌ها خواهش می‌کنم که مورد جدیدی را در این باره آغاز نکنند زیرا موضوع پدیده و میزان، دو آزمون بزرگ است که باید با مدیریت صحیح حل شود.

وی به برگزاری جلسات متعدد برای تسریع در روند پرداخت مبالغ مربوطه به سپرده‌گذاران موسسه منحله میزان طی هفته گذشته و هفته جاری اشاره کرد و گفت: یک الگو برای حل معضل منابع مالی و بازپرداخت سپرده‌های میزان پیش‌بینی شده، همچنین الگوی جداگانه‌ای برای کارکنان این موسسه در نظر گرفته شده است.

رشیدیان با بیان اینکه برخی از راه‌حل‌های در نظر گرفته با ضوابط موجود مطابقت ندارد، اما دستوراتی از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای حل مشکلات میزان صادر شده است، افزود: بانک صادرات نیز دستوراتی را برای تأمین سریع‌تر نقدینگی صادر کرده و ما امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد تأمین نقدینگی برای پرداخت سپرده‌های مردم در موسسه منحله میزان باشیم اما باید بدانیم عبور فعالیت‌های مالی و اقتصادی از کانال‌های قانونی سخت و مشکل است.

وی با اشاره به تخلفات شرکت پدیده گفت: باید بدانیم که شرکت پدیده، چند تخلف جدی در حوزه تملک زمین، گرفتن موافقت‌های اصولی و همچنین در موضوع طرح تفضیلی دارد، همچنین این شرکت به عنوان یک شرکت سهامی خاص، اجازه فروش سهام نداشته بنابراین تمام این تخلفات باید بررسی شود و مسئله اصلی دولت در این ماجرا، مردم و حقوق آنها است.

*جلسات متعدد استانداری برای حل مشکلات پدیده و میزان

رشیدیان تأکید کرد: تعداد جلساتی که استانداری برای حل مشکلات شرکت پدیده و میزان برگزار کرده، بیشتر از جلسات شورای تأمین و برنامه‌ریزی استان در طی یک سال گذشته بوده است زیرا حل معضلات این دو مجموعه واقعا کار پیچیده‌ای است.

استاندار خراسان رضوی همچنین از ارائه الگویی با کمترین تنش حقوقی و قضایی برای حل مشکلات شرکت پدیده خبر داد و افزود: این الگو به نهادهای ذی‌ربط ارائه شده و همه اذعان داشته‌اند که یک الگوی عملی برای حل مشکلات این شرکت است.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، امیدواریم هرچه زودتر با معرفی سرمایه‌گذار، موضوع پدیده به خوبی مدیریت شده و حقوق مردم پرداخت شود و ذکر این نکته لازم است که اگر این شرکت اگر بنا دارد به فعالیت خود ادامه دهد باید به صورت سهامی عام فعالیت کند.

*موسسه آرمان مشکل خاصی ندارد

رشیدیان با اشاره به شایعه‌های شنیده شده درباره موسسه آرمان اظهار کرد: موسسه آرمان هم در حال حاضر شرایط بانک شدن را پیگیری می‌کند و امیدواریم مدیران آن تدبیر لازم را برای بازپرداخت وجوه مردم در نظر بگیرند اما با توجه به سخنان رئیس کل بانک مرکزی، موسسه آرمان نباید مشکل خاصی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در موضوع سپرده‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری هوشیار و آگاه باشند، گفت: از مردم می‌خواهیم از شایعه‌پراکنی و هجوم یکباره به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری پرهیز کنند زیرا هیچ بانکی نمی‌تواند به یکباره وجوه مردم را پرداخت کند.

رشیدیان با اشاره به وضعیت مصوبات سفر هیئت دولت به مشهد گفت: قرار بود در سال گذشته، مبلغ 551 میلیارد تومان برای 108 پروژه، اختصاص کامل داشته باشد که میانگین نقدینگی دریافت شده، 84 درصد بوده است، همچنین 20 طرح با 108 میلیارد تومان اعتبار با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و 88 طرح باقی مانده با 86 درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در سال 94 نیز بنا بر این بود که 23 پروژه با اعتبار 172 میلیارد تومان تأمین اعتبار شود که این مبلغ در قانون برنامه پنجم، 153 میلیارد تومان لحاظ شده و قرار شده این رقم اصلاح شود، همچنین قرار بود اعتبارات استان 100 درصد تخصیص یابد اما تاکنون 64 درصد آن محقق شده است.

*افزایش بودجه تملک دارایی‌های استان در سال 94

مدیر اجرایی ارشد خراسان رضوی بیان کرد: در ابتدای امسال، مبلغی که در رابطه با بودجه تملک دارایی‌های استان اعلام شد، کمتر از سال گذشته بود اما بر اساس خبری که روز گذشته به ما اعلام کردند، اختصاص این بودجه در سال 94، نسبت به 93 تغییرات خوبی پیدا کرده است.

رشیدیان افزود: جمع کل بودجه تملک دارایی‌های استان در سال 93، هزار و 102 میلیارد تومان بود که این رقم در پایان سال 94، هزار و 395 میلیارد تومان خواهد بود که با افزایش 26 درصدی همراه است، همچنین امیدوار هستیم این اختصاص افزایش قابل توجهی تا پایان سال پیدا کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش نرخ بیکاری در استان مربوط به تعطیل شدن پروژه شرکت پدیده نیز می‌شود یا خیر، اظهار کرد: خیر، به هیچ‌وجه اینگونه نیست. ما چندین کارگروه را برای بررسی علل افزایش نرخ بیکاری در استان تشکیل دادیم و نتایج مشخصی هم به دست آمد.

دلایل افزایش نرخ بیکاری در استان

رشیدیان تصریح کرد: یک دلیل افزایش نرخ بیکاری مربوط به تعطیلی ساخت و سازها در استان بود، علت دیگر آن مربوط به کاهش قیمت سنگ آهن و تعطیلی برخی از معادن سنگ آهن می‌شد، همچنین به دلیل کاهش تولید قطعات یدکی خودرو و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، شاهد بیکاری برخی از کارگران این کارخانه‌ها بودیم.

وی با اشاره به مجموع جمعیت شاغل استان در سال 92 و 93 گفت: جمعیت شاغل ما در سال 92، یک میلیون و 837 هزار و 997 نفر بوده و این رقم در سال 93 به یک میلیون و 803 هزار و 748 نفر رسیده است.

اجرایی شدن 751 پروژه در هفته دولت

استاندار خراسان رضوی همچنین از اجرایی شدن 751 پروژه با اعتباری بالغ بر 7 هزار و 888 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و گفت: 111 پروژه ملی با اعتبار 754 میلیارد و 302 پروژه استانی با اعتبار هزار و 550 میلیارد ریال اجرایی شده و اعتبار سایر پروژه‌ها نیز از محل دیگر منابع، مشارکت و تسهیلات بانکی تأمین می‌شود.

رشیدیان بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با 26 پروژه و اعتبار هزار و 986 میلیارد ریال و شهر جدید گلبهار با هزار و 180 میلیارد ریال، بیشترین اعتبار مربوط به این 751 پروژه را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان با 135 پروژه، بیشترین تعداد پروژه‌های مربوط به هفته دولت را دارد.

وی با بیان اینکه شهر مشهد با 2 هزار و 459 میلیارد ریال، دارای بالاترین اعتبار مربوط به پروژه‌های هفته دولت در بین شهرهای استان است، افزود: همچنین مشهد با تعداد 144 پروژه، دارای بیشترین پروژه افتتاحی در این هفته است.

رشیدیان، پروژه‌های مذکور را شامل طرح‌های صنعتی و معدنی، آبیاری تحت فشار، احداث استخر ذخیره آب و لوله‌گذاری، واحدهای مرغداری، گاوداری شیری، گلخانه، راه روستایی و شهری، ترمیم رویه آسفالت، تعمیر و اجرای پل، مجتمع‌های آبرسانی، شبکه جمع‌آوری فاضلاب و آبرسانی به شهرهای استان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
حیا کن کمتر وعده سر خرمن بده
اسم ببر کیا خوردن پول مردم رو اگر مرانگی داری
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
وقتی مردم از شرکتهای خصوصی شاکی میشن ،یعنی مردم با هم درگیرن و مدیران کشور هم منجی گرفتارها!!!! و حواس مردم از خود مدیران و مدیریتشان پرت میشه و مردم یادشون میره که گرفتاریها از نبود نظارت و رانت خوارانی که از همین مدیران استفاده میکنند و کلا مدیران ضعیف هستند که مردم گرفتارند ،فقط به پرونده هایی که در یک سال به دادگستری میرود توجه کنید!!! حدود 15 الی 16 میلیون پرونده در سال!!!!! همین استاندار خراسان رضوی تو بهمن 93 گفت که موسسه میزان مشکلی نداره و داره بانک میشه و مردم فقط صبر کنند به زودی حل میشه!!!!!!!!! قابل توجه ...!!!! 7 ماه مردم پول ندارند و سفره ها کوچکتر و صاحبخانه ها قور قورو تر شده اند و کفش و لباسمان هم مانند جناب استاندار نو نیست بلکه کهنه تر شده و پولی نیست که عوض کنیم ،جناب استاندار و نماینده عالی دولت در مشهد مقدس!!!!
کارشناس اجتماعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
با سلام و قدر دانی از سایت خبر رسان محترم در انعکاس نظرات مردم
آقایان دولتی استانداران و بانک مرکزی و دادگستری حالا که با تلاش آقایانی همچون نماینده محترم بجنورد سرمایه گزارانی به شما معرفی شده اگر این مشکل ظرف چند روز آینده ختم بخیر نگردد همه مسئولیت این اختلال اجتماعی به شما و دولت بر میگردد و جای هیچ عذر و بهانه ای در برابر مردم خسته و بعضی عصبانی ندارید خدا همه گمراهان را به راه راست هدایت کند
تقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
خدا کنه که این راه حل منافع همه سپرده گذاران را در برداشته باشه مثل الگوی خرد کلان نخود کشمش هارا از هم جدا نکنند ای کاش الگوهایتان را به رای بگزارید تا مردم انتخاب کنند به قول معروف مصداق ضرب المثل میخوری هویج نمیخوری زردک نباشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
منتظر این وعده مفام ارشد استان نیز می مانیم هرچند که..............................................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
تا کي وعده و دروغ اگر رسيدگي به مشکلات مردم اينقدر طول ميکشه چرا نظارتي وجود ندارد . يعني چه که مردم صحبت ديگه اي رو باز نکنن. ميترسيد بوي گند فساد هاي ديگه اي رو بشه ؟

مطمئن باشيد تاوان اين کارها رو خواهيد داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
موسسه آرمان مشکل خاصی ندارد!!!اگر مشکل خاصی نداشت که تا الان مجوزشو گرفته بود
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
خواهشا به گوش آقای رشیدیان برسانید که تصفیه یک موسسه مالی از نظر قانونی یک پروسه دارد که پیچیده به نظر نمیرسد .
مگر برآورد میزان دارایی های میزان چقدر زمان میبرد . فقط یک استعلام ثبتی از میزان املاکی میزان دارد نشان خواهد داد که فقط دارایی های ملکی میزان چند برابر کل مبلغ سپرده گذاران میزان است . هیئت تصفیه می توانست با یک مزایده املاک میزان جواب کل سپرده گذاران را بدهد با سود پولشان.
آنچه که تابحال روال تصفیه میزان را پیچیده کرده است بی کفایتی هیئت تصفیه و عملکرد بسیار ناعادلانه آنهاست که صد در صد به ضرر سپرده گذاران و به نفع هیئت مدیره میزان بوده است.
سپرده گزار متقاضی وام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
بازم دروغ دروغ گو صلوات
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
روزی متوجه خواهید شد که با این ظلم خود به سزای اعمالتان در پیشگاه خداوند خواهید رسید.چرا که بسیاری از خانواده ها را بدبخت کردید.ضمن اینکه هیچگونه اقدامی انجام نمی دهید.پس به خود بیایید واز خدا بترسید. روزی متوجه خواهید شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
آنهایی که در سناریوی از پیش طراحی شده میزان دخالت داشتند و اکنون بر اثر غفلت لبخند پیروزی میزنند قدری به ظلم انجام شده در حق سپرده گذاران بی خبر و مظلوم فکر کنند و بدانند که خداوند ممکن است به گنهکاران فرصت دهد اما عقوبت سخت در دنیا و آخرت در انتظار آنان است .( راست گفت خدای بلند مرتبه)
مالباخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
مسئولين مملكت {بعضی} دزدن وگرنه پرداخت پول يك عده ادم بيچاره كه كاري نداره پول مردم كه تو ميزان بوده همه تو جيب وزير و وكيل و قاضي و... رفته وديگه برگشتي نداره اگرخدايي وجود داره جوابشون رو بده كه اون هم شكه
بد بخت شده از بی تدبیری مسوءلین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
بانک مرکزی و مسوءلین در مشهد اصلا" نمیخوان مشکل سپرده گذاران میزان حل بشه چون بعد آن باز هم مردم تو موءسسه ها پول میگذارن و هر وقت به مشکل خوردن میرن سراغ بانک مرکزی و استاندار که مشکل موءسسه شون را حل کنند برای همین که چند ماه وعده سر خرمن میدن . مطمعن باشید پولمون سوخته و کسی کمکی نمیکنه . نمیدانم چرا میزان رو منحل کردن اونا که داشتن جوابمونرو میدادن . بهتر از الآن بود که حتی یک ریال هم نمیتوانیم بگیریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار