کد خبر: ۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴ 25 February 2015

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ورود به سن تکلیف یکی از مهمترین تحولات زندگی است، گفت: انسان وقتی به سن تکلیف می‌رسد در حقیقت مشرف شده‌ است؛ از این به بعد هرجا قرآن گفت «ان الذین آمنوا» منظور انسان مکلف شده است.

به گزارش تسنیم ، آیت‌الله سیدمحمد‌مهدی حسینی‌همدانی با حضور در جمعی از پسران دانش‌آموز تازه مکلف شده، با بیان اینکه شما دانش آموزان وارد یک مرحله خاص از زندگی شده‌اید، اظهار داشت: در طول زندگی مقاطع مختلفی سپری می‌شود و باید قدر لحظات و تحولاتی این چنینی را دانست.

وی با یادآوری نخستین روز آغاز مدرسه و وارد شدن به محیط جدید، افزود: نخستین روز مدرسه یک مرحله تحول است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی ادامه داد: زمان‌هایی بر دانش آموزان می‌گذرد، که فضای فکری‌ آنان را بازتر می‌کند اما هیچ کدام به اندازه این تحول با اهمیت نیست.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه از آن روز که انسان مکلف به تکلیف می‌شود در ردیف نظر الهی قرار می‌گیرد، افزود: وقتی که مکلف به تکلیف شدید در حقیقت مشرف شده‌اید؛ از این به بعد هرجا در قرآن گفت «ان الذین آمنوا» منظور شما هستید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر جایگاه خاصی که افراد مشرف شده به درگاه خداوند دارند، بیان کرد: این جایگاه گوهر است، شیطان تا به امروز کاری با شما نداشت اما از امروز شیطان می‌خواهد این گوهر ناب که قرآن و عصمت است را به نحوی خراب کند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش آئینه تا زمانیست که شفاف و نورانی است و از امروز شیطان قسم خورده که این آئینه را کدر کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به اهمیت دوست‌یابی در مقطع سنی حساس نوجوانی و در نظر گرفتن بایدها و نبایدهای آن، تصریح کرد: در روایات اهل بیت (ع) تاکید شده که با احمق و حسود دوست نشوید چرا که حسود تحمل نعمتی که شما دارید را ندارد.

امام‌جمعه کرج بیان کرد: مهم‌ترین مسئله امروز نوجوانان یافتن دوست است و باید در دوست‌یابی دقت کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، افزود: روز قیامت عده‌ای از انسان‌ها دستشان را تا مچ در دهانشان می‌کنند و از روی ندامت اعلام می‌کنند که ای خدا کاش با فلانی دوست نشده بودند.

وی با اشاره به تاثیر دوست خوب در پیشرفت انسان بیان کرد: دوستان در زندگی آنقدر تاثیرگذار هستند که می‌توانند مسیر زندگی را تغییر دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت دوران بلوغ، خاطرنشان کرد: از این به بعد نعمت‌های خداوند را خوب ببینید؛ امروز شما طهارتی دارید که هرکس ندارد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه قدرت فکر و اهمیت آن امری مهم و لازمه حیات یک انسان با ایمان است، ادامه داد: دانش آموزان امروز مسائل علمی را خوب تحلیل می‌کنند، این فهمیدن نعمت خداست.

وی با بیان اینکه یکی از نعمات‌ خداوند قدرت تفکر در انسان است، گفت: قدرت تفکر باید در وجودتان رشد کند و این قدرت را در وجود خود تقویت کنید.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه وقت انسان نباید به بطالت بگذرد، افزود: دشمنان دوست ندارند که اهل تفکر باشیم و برای رسیدن به هدف خود برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه دراستان البرز با اشاره به ضرورت سلامت جسم آن را امری حتمی دانست و خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع) به ما خیلی چیزها درباره غذا یاد داده‌اند.

وی با بیان اینکه هفته‌ای نیم ساعت کتاب آداب معاشرت بخوانید، که هم برای خودتان زینت است و هم فکرتان را باز می‌کند، گفت: نماز اول وقت، مسواک زدن، روزی یک مقدار قرآن خواندن و دائم الوضو بودن حافظه‌تان را تقویت می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان این که بعضی کارها ارزش افزوده دارد، تصریح کرد: یکی از آن کارها که ارزش افزوده دارد دائم الوضو بودن است؛ سعی کنید همه وقت با وضو باشید چون علم خاصیت‌اش نور است و انسان با وضو نورانی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به آخرین لحظات زندگی دانشمند برجسته پروفسور حسابی به عنوان یک دانشمند حاذق و مفید خاطرنشان کرد: در آخرین عکسی که از او به یادگار مانده می‌بینیم که در بیمارستان بر روی میز مخصوص غذایش در حال مطالعه کتاب است.

وی افزود: این عکس به این معناست که ایشان در لحظه آخر عمر بازهم می‌خواهد بداند و معنای یک خط را درک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار