لاریجانی در صحن علنی:
رئیس مجلس گفت: برای حمایت از سپاه قدس که وظیفه امنیت در منطقه را دارد، ۲۰۰ میلیون یورو اختصاص پیدا کرد.
کد خبر: ۸۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 07 January 2020

تصویر مرتبط

به گزارش تابناک سمنان: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح ۳ فوریتی برای مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا در صحن علنی امروز  پیش از رای گیری درباره ۳ فوریت این طرح خطاب به نمایندگان گفت: ما در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال ۹۸ فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) و نیرو‌ها و سازمان‌های تحت اختیار آن را به عنوان تروریست اعلام کردیم.

رئیس مجلس افزود:، اما با اقدام سفاکانه آمریکا که ترامپ دستور حمله به شهید سلیمانی را صادر و پنتاگون هم عملیات را بر عهده گرفت بنابراین ما این طرح را با ۲ اصلاح با ۳ فوریت امروز در مجلس بررس می‌کنیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: بر اساس این اصلاح از این پس اعضای پنتاگون، شرکت‌های وابسته، فرماندهان و عاملان شهادت سپهبد سلیمانی هم جزء نیرو‌های تروریست محسوب می‌شوند.

لاریجانی ادامه داد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند سپهبد سلیمانی عنصر اصلی در مسئله مقاومت در منطقه است و ترامپ احمقانه اعلام می‌کرد که باید زودتر از این سپهبد سلیمانی را حذف می‌کردیم، اما نمی‌داند که همه ملت ایران پشتیبان مقاومت هستند.

او اظهار کرد: در اصلاح قانون قبلی و این طرح ۳ فوریتی ما بودجه کافی را به میزان ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای حمایت از نیروی سپاه قدس که وظیفه امنیت در منطقه را بر عهده دارد اختصاص می‌دهیم، این ۲ اصلاح در انی طرح ۳ فوریتی پاسخی به رفتار‌های سفاکانه آمریکا و درخواست مردم برای انتقام است.

بعد از سخنان لاریجانی ۳ فوریت این طرح به رای گذاشته شد که با اتفاق آرا و ۲۳۳ نفر نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

بعد از آن لاریجانی اعلام کرد این طرح مخالفی ندارد و دولت هم موافق است بنابراین کلیات آن به رای گذاشته می‌شود که کلیات آن هم به اتفاق ارا تصویب شد.

در این میان لاریجانی رئیس مجلس از فقها و حقوقدان‌های شورای نگهبان که برای سرعت بخشی به تصویب و تایید نهایی این طرح در صحن مجلس حضور داشتند تشکر کرد.

حجت الاسلام اعرافی، آیت الله محمد رضا مدرسی یزدی و آیت الله مهدی شب زنده دار از فقها و هادی طحان نظیف، محمد دهقان و سید فضل الله موسوی از حقوق‌دان‌های شورای نگهبان در جلسه امروز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار