غلامرضا چامه در گفتگو با تابناک:
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۱۹ حوزه آبخیز در سطح شهرستان‌ها اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۰۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 30 December 2019

غلامرضا چامه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۱۹ حوزه آبخیز در سطح شهرستان های استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی آبخیزها نشان از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: در حوزه آبخیز در شهرستان سنقر دو آبخیز لنجاب و خانقاه احداث شده که آبخیز خانقاه به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی آبخیز لنجاب پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصدی را طی می کند.

چامه تصریح کرد:در شهرستان صحنه دو آبخیز کنگرشاه و حوزه شهری احداث شده که این دو آبخیز وظیفه کنترل سیلاب شهر و کنترل رسوب سد مخزنی قشلاق را بر عهده دارند.

وی از مزایای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان سرپل ذهاب گفت و ابراز داشت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در دشت ذهاب کمک شایانی به کنترل سیلاب ها کرد و از سویی دیگر باعث تغذیه مصنوعی دشت ذهاب شد.همچنین اجرای این عملیات باعث تقویت سفره های زیرزمینی دشت ذهاب شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار