این دیدار به نوعی تقابل ستارگان خط حمله 2 تیم، مسی و بنزماست که هر 2 در کورس آقای گلی قرار دارند. اعجوبه آرژانتینی پس از کسب ششمین توپ طلای خود این روزها در اوج آمادگی بسر می‌برد و البته مهاجم فرانسوی مادریدی‌ها...
کد خبر: ۸۰۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 18 December 2019

این دیدار به نوعی تقابل ستارگان خط حمله 2 تیم، مسی و بنزماست که هر 2 در کورس آقای گلی قرار دارند. اعجوبه آرژانتینی پس از کسب ششمین توپ طلای خود این روزها در اوج آمادگی بسر می‌برد و البته مهاجم فرانسوی مادریدی‌ها...

 

انتظارات هواداران فوتبال بالاخره برآورده شد و امشب پس از مدت زمان تقریبا طولانی از اولین ال‌کلاسیکوی فصل رونمایی می‌شود؛ دیداری که تحت هر شرایطی حساس و جذاب است. مخصوصا وقتی اختلاف ۲ تیم در جدول رده‌بندی لیگ فقط به خاطر تفاضل گل باشد. این یعنی تیم پیروز علاوه بر برتری در دیداری حیثیتی، صدرنشینی لالیگا را نیز از آن خود می‌کند. پس از شروع نه چندان امیدوارکننده در ابتدای فصل به نظر می‌رسد هر ۲ تیم به ثبات رسیده و در شرایط نسبتا خوبی قرار گرفته‌اند. صدرنشینی هر ۲ تیم در لیگ و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا گواه این ادعاست. با وجود آنکه تا پایان فصل زمان زیادی باقی مانده اما به نظر می‌رسد امسال هم رقابت نهایی برای کسب عنوان قهرمانی لالیگا بین تیم اول شهر مادرید و کاتالان‌هاست.

هرچند رئال زیدان امسال برخلاف چند سال گذشته برای قهرمانی و به زیر کشیدن بارسا پس از چندین قهرمانی پیاپی مصمم‌تر به نظر می‌رسد؛ عنوانی که برای هر ۲ تیم در شروع دهه سوم هزاره دوم میلادی جذاب‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. بارسلونا پس از ۷ پیروزی پیاپی هفته گذشته در زمین سوسیداد به نتیجه‌ای بهتر از تساوی ٢-٢ دست نیافت.

البته لوس بلانکوس این تعارف رقیب برای صدرنشینی را از دست داده و چه بسا اگر درخشش کورتوآ و گل دیرهنگام بنزما نبود سومین شکست فصل خود را در مستایا و مقابل والنسیا متحمل می‌شد. به نظر می‌رسد زیدان برای مهار کردن خط حمله کاتالان‌ها آن هم در خانه این تیم کار سختی در پیش خواهد داشت؛ جایی که آبی‌اناری‌پوشان با مثلث GSM با ٣٠ گل زده در نوکمپ از مجموع ۴٣ گل زده در این فصل در حضور هواداران خود به شدت زهردار هستند. از سوی دیگر بارسا تا اینجای فصل در خانه فقط ٢ امتیاز از دست داده و در ٣٠ بازی خانگی از نوامبر ٢٠١٨ (در تمامی‌رقابت‌ها) در ٢۶ دیدار به پیروزی رسیده است.

هرچند کهکشانی‌ها نیز در ۵ دیدار اخیر خارج از خانه خود ۴ پیروزی و یک تساوی به دست آورده‌اند. این دیدار به نوعی تقابل ستارگان خط حمله ۲ تیم، مسی و بنزماست که هر ۲ در کورس آقای گلی قرار دارند. اعجوبه آرژانتینی پس از کسب ششمین توپ طلای خود این روزها در اوج آمادگی بسر می‌برد و البته مهاجم فرانسوی مادریدی‌ها که پس از جدایی رونالدو شم گلزنی‌اش عیان شده و در نبود هازارد و کم فروغ بودن خط حمله یک تنه جور تیم زیدان را می‌کشد. تیم مهمان برخلاف رقیب خود وضعیت چندان مناسبی از لحاظ مصدومیت بازیکنان ندارد و انبوه مصدومان این تیم که جزو ستارگان تیم زیدان نیز محسوب می‌شوند ممکن است کار را برای این مربی دشوار کند. ادن هازارد شاید مهمترین ستاره این لیست باشد. ستاره بلژیکی برای حضور در اولین ال‌کلاسیکوی خود باید تا سال آینده میلادی صبر کند. در کنار بازیکن سابق چلسی، مارسلو، خامس، آسنسیو و واسکز نیز به این دیدار نمی‌رسند. هرچند فرلاند مندی، ناچو، وینیسیوس و بیل به همراه کاسمیرو که هفته گذشته استراحت کرد آماده حضور در این دیدار هستند. در طرف مقابل تیم میزبان عثمان دمبله و آرتور را در اختیار ندارد. سمدو و آلبا نیز می‌توانند بارسا را در این بازی همراهی کنند.


ترکیب احتمالی
بارسلونا: تراشتگن، سمدو، پیکه، لنگله، آلبا، راکیتیچ، بوسکتس، دی‌یونگ، مسی، سوارز، گریزمان
رئال‌مادرید: کورتوآ، کارواخال، واران، راموس، مندی، کروس، کاسمیرو، والورده، رودریگو، بنزما، وینیسیوس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار