عضو کمیسیون بهداشت و درمان:
عضو کمیسیون بهداشت و درمان بابیان اینکه تمام تلاش دولت و مجلس برای کاهش تعرفه‌های دارویی است، گفت: مجلس ۳.۵ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۰۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 15 December 2019

۳.۵ میلیارد دلار به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت

به گزارش تابناک سمنان: احمد همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که می‌بایست مواد اولیه آن‌ها از خارج وارد می‌شد، ابراز داشت: برای حمایت از این واحدها در داخل کشور مجلس مبلغی حدود ۳.۵ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی در راستای واردات مواد اولیه دارو باعث تغییراتی در قیمت دارو و تجهیزات پزشکی شد، افزود: این خدمات در بیمارستان‌های دولتی کمتر از سایر اقلام دیگر بود بنابراین حمایت‌های خوبی از سوی مجلس صورت گرفت و سیاست دولت نیز بر این است که همین روند را کماکان ادامه دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان بابیان اینکه بخشی از طرح تحول سلامت به این موضوع برمی‌گردد که به بیماران خاص توجه بیشتری شود، ابراز داشت: در قالب بودجه رقم‌های خوبی برای حمایت از این بیماران منظور و از سویی مراکز تولید کننده وسایل و تجهیزات نیز مورد حمایت واقع شدند.

همتی بابیان اینکه مجموع این اعداد و ارقام منتهی به خدمات‌رسانی به بیمارانی شد که بتوانند با کمترین مشکل مواجه باشند، تصریح کرد: موضوع بیماران خاص از جمله مواردی که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همواره بر آن تاکید شده است تا بندهایی اضافه شود که به تسهیل شرایط آن‌ها منتهی شود.

وی بابیان اینکه شورای عالی سلامت می‌بایست نظارت بر تبلیغات مواد غذایی صداوسیما را کامل کند، افزود: برای تبلیغات مواد غذایی نیز قوانین خوبی وجود دارد که ابتدا می‌بایست به تایید وزارت بهداشت و نظام پزشکی برسد که اگر رعایت نشود و کانال‌های نظارتی نیز کمرنگ عمل کنند شاید تبعاتی را به دنبال داشته باشد که امیدواریم صدا و سیما بیشتر به این مسئله توجه کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار