مدیر مرکز ایده بجنورد گفت:با تلاش های این مرکز و شهرام ناظری،استاد آواز ایران،آنامراد رستگاری، هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی عنوان درجه یک هنر و نشان دکترای افتخاری را کسب کرد.
کد خبر: ۷۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 19 August 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،طاهر خرمی اظهار کرد:آنامراد رستگاری،بخشی‌ قدیمی و پیشکسوت موسیقی ترکمن خراسان شمالی به دلیل مشکلات و نیازهای اقتصادی و درمانی که همواره از آن رنج می برد،پس از اجرای خوب و بیادماندنی کنسرت اخیر استاد شهرام ناظری در بجنورد،این موارد از سوی این مرکر و شماری از هنرمندان استانی و کشوری از جمله رایزنی های استاد آواز ایران پیگیری شد.

وی اضافه کرد:مرکز ایده بجنورد با پیگیری و رایزنی هایی که استاد شهرام ناظری با اعضای شورای ارزیابی هنر کشور انجام داد،موفق شد تا زمینه رفع مشکلات این هنرمند موسیقی مقامی را فراهم کند.

خرمی افزود:در جلسه اخیر شورای ارزیابی هنر کشور، آنامراد رستگاری عنوان درجه یک هنر و نشان دکترای افتخاری را دریافت کرد.

خرمی ادامه داد:با اعطای عنوان درجه یک هنر به این هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی،وی به لحاظ مالی تا حدودی تأمین و حقوق و مزایایی به صورت ماهیانه دریافت خواهد کرد که این حقوق و مزایا بخش مهمی از مشکلات مالی و نیازهای درمانی این هنرمند را پوشش می دهد.

وی تصریح کرد:آنامراد رستگاری از هنرمندان نام آشنای موسیقی مقامی استان و کشور بوده و تاکنون در جشنواره های مختلفی شرکت و مقام های متعددی نیز کسب کرده است.

خرمی اظهار امیدواری کرد که این مرکز بتواند در راستای حمایت از پیشکسوتان نامی عرصه هنر این استان،اقدامات مشابهی را  تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار