رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود خبرداد؛
کشاورزیان گفت: با توجه به رویکرد حفاظت از اراضی ملی با محوریت مشارکت مردمی پروژه توانمندسازی روستا‌های ابر و میغان در حال اجرا است.
کد خبر: ۷۹۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 24 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه رویکرد حفاظت از اراضی ملی با محوریت مشارکت مردمی پیگیری می‌شود، گفت: بهترین راهکار برای حفظ عرصه‌های طبیعی دخیل کردن خود مردم در اجرای طرح‌ها است ازاین‌رو طرح توانمندسازی روستا‌های ابر و میغان که در حوزه آبخیز قرار دارند، اجراشده است.

او ضمن بیان اینکه با تغییر نگرش در خصوص اهمیت پوشش گیاهی و آبخیزداری در این دو روستا و همچنین مشارکت پیگیری دهیاران توانمندسازی جوامع محلی در دستور کار قرار گرفت، افزود: به این منظور کارگاه‌های آموزشی تحلیل و توجیه دست‌اندرکاران دولتی، بهره‌برداران و تشکیل تشکل‌های مردمی ضمن مشارکت در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی توسط جوامع محلی با استفاده از ظرفیت آئین‌نامه اجرایی بند ب ماده ۲۹ قانون برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه دو روستای ابر و میغان خواستار مشارکت با منابع طبیعی برای اجرای کپه کاری و احداث بند خاکی برای کنترل سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی شدند، ابراز داشت: در این راستا توانستیم به دستاورد‌های بسیار خوبی نیز دست پیدا کنیم چراکه بدون مشارکت مردم حفاظت از این عرصه‌ها امکان‌پذیر نیست.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: با توجه به رویکرد‌های مشارکتی مردم در امر حفاظت از این عرصه‌ها به‌منظور مدیریت بهتر در عرصه‌های منابع طبیعی و ارتقای فعالیت‌های حفاظتی در این بخش تلاش شد در قالب‌بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، پروژه‌های منابع طبیعی به تعاونی‌های توسعه روستایی واگذار شود.

او افزود: بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی باید با مشارکت جوامع محلی و متناسب با ظرفیت‌های موجود در عرصه انجام شود چراکه با بهره‌برداری اقتصادی از عرصه‌های ملی قطعاً خود مردم حافظان خوبی برای این عرصه‌ها خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار