رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: اشتغالزایی در بخش صنعت و تولید استان با ارایه تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک‌ساله غیرممکن است.
کد خبر: ۷۹۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 21 October 2019

اشتغالزایی در صنعت با تسهیلات سرمایه در گردش ممکن نیست

علی اصغر جمعه‌ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی تامین نقدینگی برای تهیه مواد اولیه است اما برخی از مسئولان با وجود مطلع بودن از مشکلات این واحدها، با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش توقع اشتغالزایی در بخش صنعت را دارند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار در بخش صنعت و تولید با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و پرداخت تسهیلات بلند مدت و سرمایه ثابت امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه هستند که پرداخت تسهیلات رونق تولید و سرمایه در گردش بخش قابل توجهی از مشکلات این واحدها را در سال‌های گذشته برطرف کرد.

جمعه ای اضافه کرد: تصویب اعطای ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان رویکردی مثبت در راستای تثبیت اشتغال در بخش تولید است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: حمایت از واحدهای صنعتی در بخش‌های مختلف با برچیده شدن آیین‌نامه‌های غیرکاربردی در اولویت قرار گیرد و با هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی می توان برای توسعه اقتصادی در کشور گره‌گشایی کرد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار