معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان : حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در صحبت های امروز خود به لزوم حمایت بیشتر از خانواده های زندانیان پرداخت.
کد خبر: ۷۸۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 20 October 2019

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه روز یکشنبه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این استان با بیان این که گاه فردی به واسطه خطایی سهوی یا عمدی در زندان تاوان خطای خود را می‌بینید، اما خانواده این افراد بیشتر از خود فرد درگیر این تاوان هستند. بر ضرورت کمک به خانواده زندانیان تاکید و تصریح کرد: توانمندسازی خانواده زندانیان آسیب‌پذیر نیز با هدف کمک به ایجاد اشتغال و درآمد زایی آنها باید در دستور کار قرار گیرد  و ورود خیرین به این حوزه می‌تواند آثار و برکات مثبتی به همراه داشته باشد.

حبیب‌الله خجسته‌پور با بیان اینکه خانواده‌های افراد زندانی یقینا بیشتر از دیگر خانواده‌های محروم، در معرض آسیب و خطر هستند ادامه داد: حمایت از خانواده زندانیان و خصوصا زندانیان نیازمند باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. اگر می‌خواهیم جامعه ای امن و آرام داشته و کمتر در آینده در معرض آسیب‌ها باشیم، باید به وضعیت این خانواده‌ها رسیدگی کنیم.

 و  در ادامه گفت: مهارت‌آموزی و اشتغال زندانیان آزاد شده را در عدم بازگشت آنها به زندان بسیار موثر است و ما باید به کارگماردن و اشتغال زندانیان آزاد شده از زندان را به عنوان امری حسنه در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم. چرا که این مهم در جلوگیری از بازگشت این افراد به زندان نقش مهمی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در ادامه صحبت های خود به سهم بالای بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها در مرگ و میر در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه نرم ابتلا به سرطان در استان سمنان کمتر از میانگین کشوری است و از تلاش مدیریت استان برای تثبیت این موقعیت، در راستای کاهش این نُرم و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها خبر داد و افزود: بخش عمده هدف ما در استان در خصوص پرداختن به این مقوله، سیاست پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

معاون استاندار سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در این ارتباط از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی را ضروری خواند و گفت: دستگاه‌های اجرایی با توجه به تقسیم کار ‌انجام شده، با دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مسوول همکاری کنند.

 وی به نقش مهم ورزش در سلامت جامعه پرداخت و ضمن تبریک هفته تربیت بدنی افزود: توجه به ورزش همگانی در کنار ‌ورزش قهرمانی به تامین سلامت آحاد جامعه کمک شایانی می‌کند.

وی خواستار توجه بیشتر به ورزش همگانی شد و اظهار کرد: اگرچه توسعه ورزش قهرمانی و پرورش قهرمانان ملی و بین‌المللی به افزایش نشاط و انگیزه در بین قشر جوان کمک می‌کند و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد اما باید به موازات آن به توسعه بیش از پیش ورزش همگانی نیز اندیشید.

وی با بیان اینکه ورزش باید در برنامه روزانه مردم قرار گیرد از اداره کل ورزش و جوانان استان خواست: در راستای تحقق این مهم، یک برنامه وتقویم قابل سنجش به دبیرخانه کارگروه ارائه دهد.ضمن اینکه آموزش و پرورش نیز باید به ورزش معلمان و دانش آموزان خود توجه مضاعفی کند.

حبیب‌الله خجسته‌پور در پایان سخنان خود به ضرورت استفاده بیشتر از اماکن ورزشی دستگاه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی ،این فضاها را در ساعاتی که از آن استفاده نمی‌کنند در اختیار مردم قرار دهند تا به توسعه ورزش همگانی در استان کمک بیشتری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار