بهروز اسودی اظهار کرد:
به گزارش تابناک سمنان: ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طی شش ماه امسال 2400 تخلف از قبیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه فاکتور و... از واحد های صنفی ثبت شده است.
کد خبر: ۷۸۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 20 October 2019

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان امروز ظهر در جلسه ای که در سالن سالن جلسات صمت سمنان برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: طی شش‌ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۴۰۰ تخلف صنفی در استان سمنان ثبت‌شده است و این تخلفات توسط تیم بازرسی کارشناسان نظارت و بازرسی با همکاری سایر نهادها و ارگان‌ها به ثبت رسید که به‌صورت مستمر و روزانه بازدید از واحدهای صنفی و مراکز عرضه را در دستور کار خوددارند.

بهروز اسودی بیان کرد: این تخلفات شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و غیره لست و ارزش ریالی این پرونده‌ها بالغ‌بر ۱۸۰ میلیارد ریال گزارش می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه کشف تخلفات واحدهای صنفی در مقایسه با سال گذشته ازنظر ارزش ریال حدود ۲۳ درصد و ازنظر تعداد پرونده ۷۲ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: به‌صورت کلی تخلفات صنفی در استان سمنان ۶۷ درصد افزایش به نسبت مدت شش‌ماهه سال قبل افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اسودی ضمن بیان اینکه طی مدت مذکور ۲۹ هزار و شش‌صد مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح‌های مختلف انجام‌گرفته است، افزود: این بازرسی‌های صورت گرفته به نسبت شش‌ماهه نخست سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی همچنین در پایان سخنان خود گفت : هدف از این نظارت و بازرسی‌ها جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها است و رصد و پایش مستمر بازار درواقع برای کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات، پایش وضعیت بازار کالا خدمات به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار