مسئول کمیته آمار المپیاد بین المللی دانشجویی بابیان اینکه در المپیاد رشته آمار ۱۲ نفر شرکت دارند، افزود: پنج ایرانی در المپیاد بین المللی دانشجویی آمار حضور دارند.
کد خبر: ۷۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 18 August 2015
مسئول کمیته آمار المپیاد بین المللی دانشجویی بابیان اینکه در المپیاد رشته آمار ۱۲ نفر شرکت دارند، افزود: پنج ایرانی در المپیاد بین المللی دانشجویی آمار حضور دارند.

به گزارش مهر، احمد پارسیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دومین دوره المپیاد بین المللی دانشجویی آمار در دانشگاه بوعلی همدان در حال برگزاری است، اظهار داشت: نخستین دوره این المپیاد در سال ۲۰۱۳ و به دلیل سال جهانی آمار برگزار شد و از آن سال رشته آمار به المپیادهای بین المللی پیوست.

وی با اعلام اینکه در المپیاد امسال رشته آمار ۱۲ نفر شرکت دارند، افزود: پنج نفر از ایران، پنج نفر از ترکمنستان، یک نفر از سریلانکا و یک نفر از کشور آلمان رقابت کنندگان در این المپیاد هستند.

مسئول کمیته آمار مرکز المپیاد دانشجویی با افزودن این مطلب که شرکت کنندگان در سه پک امتحانی با هم به رقابت می پردازند، گفت: پس از آزمون ها در صبح و عصر امروز، صبح فردا با برگزاری یک امتحان کاربردی رقابت ها پایان می گیرد و تا بعدازظهر فردا نتایج مشخص خواهد شد.

پارسیان با بیان اینکه رقابت بر سر مدال های طلا، نقره و برنز خواهد بود، افزود: انتظار داشتیم امسال تعداد شرکت کنندگان بیش از دوره قبلی باشد اما از این حیث تفاوتی با قبل نداشته است.

وی با اشاره به اینکه دعوت نامه ای به اکثر کشورها برای حضور در المپیاد فرستاده شد، گفت: حضور دانشجویان کشورهای دیگر بستگی به رغبت دانشگاههای آنان دارد.

مسئول کمیته آمار مرکز المپیاد دانشجویی با تاکید براینکه برگزاری این المپیادها بار مثبت دارد و بر روی دانشجویان داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار خواهد بود، بیان کرد: می توانیم خود را بسنجیم و بدانیم چقدر می توانیم با جهان بیرون ارتباط داشته باشیم.

پارسیان در ادامه سخنان خود به افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره و عنوان کرد: هرم ساختاری آموزش بهم خورده است و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بیکار هستند.

وی با افزودن اینکه تا سال ۷۵ هیچ فارغ التحصیلی در رشته آمار بیکار نبود، ادامه داد: تعداد فارغ التحصیلان در همه رشته ها افزایش یافته و از طرفی اشتغال کم و این یک آسیب در کل سیستم آموزشی کشور است.

یکی از دانشجویان روسی شرکت کننده در رشته شیمی نیز با بیان اینکه سه دوره است که در المپیادهای بین المللی شیمی شرکت می کند، گفت: سال گذشته یکی مدال نقره المپیاد را کسب کرده ام.

ماکسیم کزلف با بیان اینکه امیدوار است امسال موفق به دریافت مدال طلا شود، افزود: سطح المپیاد را خوب ارزیابی می کنم هرچند کمی سخت است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار