معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان:
سمنان- معاون شهرداری سمنان بابیان اینکه این نهاد از دستگاه‌های اجرایی ۸۰۰ میلیارد ریال طلب دارد، گفت: عدم پرداخت بدهی محدود شدن توان مالی شهرداری برای ارائه خدمات شهری به دنبال دارد.
کد خبر: ۷۸۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 07 October 2019

شهرداری سمنان ۸۰۰ میلیارد ریال از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد

به گزارش تابناک به نقل از مهر، مهیار گرانمهر عصر یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی شهرداری سمنان ضمن بیان اینکه این نهاد ۸۰۰ میلیارد ریال از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد، ابراز داشت: عدم پرداخت به‌موقع این بدهی از سوی دستگاه‌های اجرایی، محدود شدن توان مالی شهرداری را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم را در پی دارد.

وی ضمن ابراز گلایه از اینکه برخی از ارگان‌های اجرایی اقدامی نسبت به پرداخت این طلب از خود نشان نمی‌دهند، افزود: شهرداری درامد ثابت و پایدار از خود ندارد لذا این عدم تعهد برخی دستگاه‌ها باعث عدم ارائه خدمات مناسب به مردم می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان بابیان اینکه تا پایان فصل جاری و تکمیل اسناد جدید، میزان مطالبات ثبت‌شده بالغ‌بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خواهد شد، ابراز داشت: در صورتی که دستگاه‌های بدهکار حداقل از طریق تسهیلات و کمک‌های پیش‌بینی‌شده دولت از طریق بند «واو» تبصره ۵ بودجه سال ۹۸ کشور بپردازند می‌توان شاهد افزایش چشمگیر رشد فعالیت‌های عمرانی و اجتماعی در سطح شهر بود.

گران‌مهر بابیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی، درآمد شهرداری نوسان دارد، تصریح کرد: تکیه شهرداری‌ها بر درآمد حاصل از ساخت‌وساز به‌طور عام و حصول درآمد از فروش‌ تراکم‌ مجاز و تغییر کاربری به‌طور خاص است که بخشی از این نیازها را از طریق ارزش‌افزوده و عوارض محلی تأمین می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه عمده بدهکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی نیز به عدم پرداخت عوارض احداث بنا و پایان کار در زمان ساخت و بهره‌برداری مربوط می‌شود، افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌ها نسبت به تعیین تکلیف بدهی‌های خود به شهرداری در موعدهای مقرر اقدام کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار