رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین سمنان:
کد خبر: ۷۸۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 03 October 2019
اربعین بسترساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است

مهدی‌شهر - رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان سمنان با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین، گفت: این کنگره عظیم دارای اهمیت بسیاری است چراکه می‌تواند زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) باشد.

 حجت‌الاسلام علی شکری شامگاه چهارشنبه در همایش یاوران اربعین مهدی‌شهر به میزبانی حسینه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر بابیان اینکه اربعین به‌مثابه یک کنگره بزرگ، در زمره مهم‌ترین مباحث امروز ما است، تأکید کرد: جایگاهی که این مراسم در نظام بین‌الملل دارد و نقشی که رسانه‌ها در آن دارند، بسیار حساس و مهم تلقی می‌شود.

وی بابیان اینکه اربعین در سال‌های اخیر موردتوجه ویژه رسانه‌ها قرارگرفته و این نشان از اهمیت آن دارد، افزود: باید اربعین را یک فرصت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ تشیع بدانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: می‌توانیم ادعا کنیم که اربعین بدون ارتباط با مهدویت نیست لذا می‌توانیم اذعان داشته باشیم که این کنگره عظیم در معرفی اسلام و تشیع نیز نقش بسزایی دارد.

شکری بابیان اینکه اربعین می‌تواند بسترساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) باشد، گفت: اگر این نگاه را بپذیریم باید بر روی اربعین خیلی کارکنیم تا بتوانیم سیل جمعیت را در آن مسیر قرار دهیم.

وی افزود: مسئله تشیع، مهدویت و موعودگرایی با سرنوشت نظام ما گره‌خورده است یعنی بحث صدور انقلاب به تعبیر امام(ره) و یا جهانی‌شدن اسلام و تشیع و تمدن سازی اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی همگی به‌هم‌پیوسته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه اربعین علاوه بر قداستی که در دین ما دارد، بعدی بین‌المللی نیز به خود گرفته است، گفت: اربعین دارای تأثیرگذاری ویژه‌ای در نظام سیاسی جهان است لذا می‌تواند تصویر خوبی از شیعه و اسلام ناب به جهانیان نشان دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار