حجت الاسلام سید هاشم موسوی با تاکید بر اینکه کسانی که سخن و کلامشان این چند مورد و برای رضای خدا باشد، دارای اجر زیادی نزد خداوند متعال هستند، افزود: از دیدگاه قرآن خطر ترک نهی از منکر می‌تواند موجب سرایت به کل جامعه شود.
کد خبر: ۷۸۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 24 September 2019
امام جمعه موقت همدان بابیان اینکه از دیدگاه قرآن خطر ترک نهی از منکر موجب سرایت آن به کل جامعه می‌شود، گفت: بی‌توجهی به نهی از منکر ناهنجاری‌های جامعه را افزایش می‌دهد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام موسوی در جمع پرسنل استانداری همدان به ضرورت گفتمان سازی تذکر لسانی اشاره کرد و گفت: طبق آنچه خداوند در قرآن کریم عنوان کرده بهترین و برترین کلام در میان تمام گفتار‌ها در چند قسم از جمله امر به انفاق است.

وی با بیان اینکه باید در امر به انفاق از افراد ثروتمند در راستای کمک به نیازمندان، مستمندان، فقرا، کمک به مکان‌های مقدس و امور خیر و مقاومت دعوت به عمل آید به مقوله امر به معروف اشاره کرد و گفت: اقشار مختلف مردم از کارمند گرفته تا دانشگاهی و بازاری و ... باید یکدیگر را به خوبی دعوت کنند.

امام جماعت استانداری همدان با بیان اینکه اصلاح و آشتی دادن افرادی که با یکدیگر دچار تفرقه و اختلاف هستند نیز در قرآن سفارش شده است، گفت: طبق نامه ۴۷ امیرالمومنین (ع) ایشان، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و سایر مسلمانان را به اصلاح ذات البین و رفع اختلافات توصیه کرده است چراکه با وحدت و همدلی بین مسلمانان و به خصوص شیعیان می‌توان نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام موسوی با توصیه به زیارت عاشورا و بیان اینکه این زیارت حدیث قدسی و سخن خداوند است که بر زبان جاری می‌شود، گفت: در این زیارت یک عده به خاطر ظالم و قاتل بودن مورد لعن و یک عده دیگر به خاطر اینکه خبر جنایت بر امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، علی اکبر (ع) و علی اصغر (ع) را شنیدند و از این موضوع ناراحت نشدند بلکه راضی هم شدند، مورد لعن قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه خداوند به حضرت شعیب (ع) فرمود: من عذابی خواهم فرستاد که در آن ۱۰۰ هزار نفر از امت تو در آن نابود خواهند شد که ۶۰ هزار نفر از آن‌ها مجرم هستند و ۴۰ هزار نفر از آنان مجرم نیستند، گفت: زمانی که حضرت شعیب (ع) علت محاکمه آن ۴۰ هزار نفر را پرسید خداوند در پاسخ او گفت: این‌ها همان کسانی بودند که ناظر انجام گناه و منکرات از سوی آن گروه گناهکار بوده، ولی نسبت به آن بی تفاوت بودند و اجازه انجام گناه را می‌دادند و نهی از منکر، اعلام تنفر و قطع رابطه نمی‌کردند پس باید به جرم گناه آن گروه گناه کار در عذاب الهی نابود شوند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه خداوند در قرآن قوم بنی اسرائیل و نوادگان این قوم را قاتل معرفی می‌کند و در پاسخ این نوادگان (در چرایی معرفی نوادگان این قوم به عنوان قاتل بعد از چند نسل) می‌فرماید وقتی شما جنایت و گناه بزرگانتان را در چند نسل قبل می‌شنوید، ناراحت نمی‌شوید بنابراین قاتلید، گفت: بخشی از نهی از منکر قلبی است و آن زمانی است که انسان با عمل و زبان نتواند اعلام تنفر و انزجار کند، بنابراین قلباً از این اقدام ناراحت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار