نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور ۱۵ هزار هکتار است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال به ۲۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۶۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 05 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام و المسلمین رضا تقوی امروز در دیدار صمیمی با آیت الله سید اکبرقریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: تأمین اقلام مصرفی مردم بدون کمبود و نگرانی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: برای رسیدن به جایگاه واقعی کشاورزی باید از کشاورزی سنتی و معیشتی عبور کرده و به کشاورزی علمی و مدرن دست پیدا کرد.

 نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: یکی از راهکارها برای توسعه کشاورزی کشت‌های گلخانه است و با توسعه این کشت‌ها، رویکرد صادراتی نیز می توان داشت چراکه چشم‌انداز  کشورهای توسعه یافته به سمت توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و رونق صادرات است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سطح گلخانه‌های کشور ۱۵ هزار هکتار است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال به ۲۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد که برای رسیدن به اهداف مد نظر در توسعه پایدار بخش کشاورزی این میزان باید به ۱۰۰ هزار هکتار ارتقا یابد.

تقوی اظهار کرد: ترویج استفاده از بذور اصلاح شده با راندمان تولید بالا در بین کشاورزان در محصولات راهبردی مانند گندم و کلزا در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: توسعه زکات نیازمند فرهنگ‌سازی است و همواره زکات و نماز در کنار هم هستند و باید زکات را در جامعه رواج داد و آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در زمینه پرداخت زکات است .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار