نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکردها در مسیر تقویت بخش صنعت و معدن و تجارت فارس مطلوب نیست، گفت: با تقویت بخش معادن فارس در کنار بخش کشاورزی می‌توان زمینه اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد.
کد خبر: ۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱ 24 February 2015

ضرغام صادقی گفت: معادن بسیار زیادی در استان فارس وجود دارند که بهره‌برداری از آنها می‌تواند در رونق اقتصادی و تقویت سایر بخش‌ها مؤثر واقع شود.

صادقی گفت: در استان فارس دارای معادن گوناگون هستیم، کافی است که فعالیت‌ها در این زمینه بیشتر شود تا سرمایه‌گذاری بیشتری شاهد باشیم و بروکراسی اداری را برای تقویت در این زمینه کمتر کنیم تا رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

صادقی با بیان اینکه اشتغالی که از درون صنعت بیرون می‌آید به مراتب مستمرتر و پایدارتر از بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: برای فعال‌تر شدن این بخش باید زمینه‌های ترغیب و تشویق در زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شود که با یک برنامه میان‌مدت قابل‌اجراست.

وی اضافه کرد: مسئولین استان در زمینه بالفعل شدن ظرفیت‌های معدنی استان نیازمند تحرک، جهش و فعالیت بیشتری هستند تا زمینه فعال کردن این بخش مهم بیش‌ازپیش فراهم شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به وضعیت تعطیلی کارخانه‌ها در استان فارس افزود: این عقب‌ماندگی را باید با یک فعالیت بیشتری جبران کرد.

صادقی بخشی از این رکود را ناشی از عدم استفاده مناسب از ظرفیت کامل صنایع، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و بنگاه‌ها دانست و افزود: صنایع کوچک، متوسط و بزرگ باید به‌طور همزمان تقویت شوند، چراکه در یک بخش تقویت صنایع کوچک بسیار مهم است و به توسعه آن منطقه کمک می‌کند و گاهی هم ممکن است صنایع متوسط ما بتواند این نقش را ایفا کند.

وی تأکید کرد: گاهی هم باید برای یک صنعت بزرگ هزینه‌های بزرگتری را داشته باشیم تا به‌طور همزمان تمام صنایع ما در ظرفیت‌های گوناگون فعال شوند.

نماینده مردم شیراز افزود: تقویت یک بخش نباید به تضعیف و بی‌توجهی به سایر بخش‌ها منجر شود، بلکه ما باید صنایعی که با هزینه سرسام‌آور احداث شده‌اند را با هر قیمتی تقویت کنیم.

صادقی گفت: بانک‌ها برای صنایعی که به‌صورت بنیادین به تولید کمک می‌کنند، باید صبوری داشته باشند. اگر که سرمایه در گردش برای فعالین در بخش این صنایع منظور نشود و این بخش تقویت نشود، این سیکل معیوب به مسیری پیش می‌رود که منجر به تعطیلی بیشتر کارخانه‌ها می‌شود.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها باید در یک فضای تفاهمی با فعالین اقتصادی وارد شوند و این بخش را تقویت کنند، افزود: برخی شرکت‌هایی که تسهیلاتی گرفته‌اند و تولید انجام داده‌اند، امروز نیازمند حمایت هستند، باید فرصتی در اختیار آنها قرار داد تا آنها تقویت شوند و این تقویت منجر به آن می‌شود که در آینده این تسهیلات قابل‌برگشت باشد و چرخه حمایت از تولید پیش می‌رود.

صادقی گفت: کسانی که تسهیلات گرفتند و در سایر موضوعات برنامه‌ریزی کردند یا از اهداف انحراف داشتند، باید با آنها رفتار متفاوت‌تر از افرادی که این هزینه را در بخش تولید هزینه کرده‌اند،‌ داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه تعطیلی شرکت‌ها، بنگاه‌ها و کارخانه‌ها در استان فارس برای ما بسیار سنگین است و فشار مضاعفی را برای بیکاری در استان داشته‌ که زمینه افسردگی و خمودگی را فراهم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار