بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 15 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

واکنش تند به حرف های عجیب یک استقلالی


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مدیر فنی استقلال در مصاحبه ای عجیب گفته بود اصلا کروش را نمی شناسد. افشین پیروانی مدیر تیم ملی با انتقاد از این حرف پورحیدری در ورزش و مردم گفت: «آقای شفیع مثل این است که یکی از بچه های شما که در بیرون است بگوید من شفیع را نمی شناسم. یکی از فوتبالی ها گفته من کروش را نمی شناسم. چرا جو فوتبال را اینطور می کنیم؟»

او ادامه داد: «بی ادبی و بی احترامی یکسری از دوستان قابل قبول نیست. آرزوی من این است که ادب و اخلاق در همه زمینه ها رعایت شود. دوستی که در تیم بزرگی پست گرفته است می گوید من کروش را نمی شناسم. ولی اگر ما 10،15 تا مربی بزرگ دنیا را اسم ببریم، کروش هم بین آنهاست.»

زیباکلام:خرازی می خواهد عزیز دل اصولگراها باشد

صادق زيباکلام،استاد دانشگاه تهران در واکنش به اظهارات اخير صادق خرازي ،گفت:من فقط بايد بگويم متاسفم براي آقاي خرازي که از چنين ادبياتي استفاده کرده است چراکه اين رفتار ايشان بنده را به ياد صحبت هاي پوپوليستي آقاي احمدي نژاد مي اندازد که مي گفت ليست مفسدين و متجاوزان بيت المال در جيب بنده است .

خبرگزاری آریا : صادق زيباکلام،استاد دانشگاه تهران در واکنش به اظهارات اخير صادق خرازي ،گفت:من فقط بايد بگويم متاسفم براي آقاي خرازي که از چنين ادبياتي استفاده کرده است چراکه اين رفتار ايشان بنده را به ياد صحبت هاي پوپوليستي آقاي احمدي نژاد مي اندازد که مي گفت ليست مفسدين و متجاوزان بيت المال در جيب بنده است .

وي افزود:اين ادبيات امثال آقاي خرازي و احمدي نژاد توهيني است به شعور مردم لذا از اين بابت هم اين رفتارها تاسف آور است.به هرحال اي کاش مي توانستم به خودم بقولانم اين سخنان را خبرگزاري هاي وابسته به جناح راست و حکومتي اينها را به دروغ از آقاي خرازي نقل کرده اند اما با کمال تاسف ايشان اين مطالب را گفته است و اين مواضع هرگونه احتمال همکاري بين اصلاح طلبان و تشکيلات ايشان را از بين مي برد .

زيباکلام اظهار داشت:خرازي بااين حرفها مي خواهد عزيز دل اصولگراها باشد و در بين آنها جا بازکند درواقع اين پيام را به اصولگراها مي دهد که فکر نکيد من اصلاح طلب هستم درحالي که ايشان مي تواند بدون استفاه از چنين ادبياتي با اصولگرايان باشند چراکه کسي تپانچه پشت سر ايشان نگذاشته که بگويد بيا اصلاح طلب شو بنابراين اگر آقاي خرازي مي خواند با اصولگرايان همکاري داشته باشد دليلي ندارد به اصلاح طلبان توهين کند تا از طيف مقابل دلبري کند .

وي ادامه داد:متاسفانه ما رويه اي در مملکت داريم که بسياري از چهره ها و شخصيت ها مطالبي مي گويند و بعد که مي بيينند کار خراب شده مي گويند حرفهاي من را تحريف کردند و اشتباه شده است درحالي که اين پذيرفته شدني نيست که بگويند حرفهاي من را پس و پيش کرده اند.
اين استاد دانشگاه تاکيد کرد:ليستي که آقاي خرازي در اختيار دارد حال اصلاح طلب يا اصولگرا که به دشمنان و خارجي ها گرا مي دادند را بايد در اختيار مسوولان قرار دهد چراکه اگر ايشان مثل آقاي احمدي نژاد اين ليست را مثل پرچم در دست بگيرند و تکان بدهد نشان مي دهد مي خواهد بهره برداري سياسي و پوپوليستي کند.ضمن اينکه خودمان هم مي دانيم همچنين ليستي وجود ندارد و آنچه ايشان گفته اند يک گزاره صدرصد پوپوليستي بوده است و چنين افرادي وجود خارجي نداشته اند که بعد از 20سال آقاي خرازي بگويد به دشمنان گرا مي دادنند .درواقع اگر چنين افرادي بودند به طور قطع اطلاعات بارها و بارها اينها را دستگير و محاکمه کرده بود لذا اصل حرف ايشان درباره هرطيفي که باشد بي پايه و اساس است و شبيه حرفهاي جبهه پايداري ها و اصولگرايان تندرواست که از ابتداي انقلاب مي گفتند عده اي به دشمن گرا مي دهند.

وقتی ظریف به عربستان فنِ بدل می زند

ظریف پس از بازگشت از وین بلافاصله دور تازه ای از سفرهای منطقه ای خود را کلید زد. مقصد هایی که با رصد آنها می توان به ترتیب و توالی معناداری دست یافت.

تابناک گیلان: جواد ظریف درس سیاست را خوب می داند. او هم تنها وزیر خارجه ایران است که روابط بین الملل خوانده و هم از معدود دیپلمات هایی است که از حیث تئوریک در مقام یک استاد ورزیده حقوق سازمان های بین المللی قرار دارد.

ظریف از زمانی که کلید وزارت خارجه را به دست گرفت اولویت خود و مجموعه تحت امرش را حل و فصل پرونده هسته ای تعریف کرد. پس از قریب به دو سال دست و پنجه نرم کردن با همتایان غربی بالاخره توانست این پرونده را به هدف برساند.

ظریف اما در باد این موفقیت نخوابید و بلافاصله پس از بازگشت از وین دکترین سیاست خارجی خاورمیانه ای خود را تبیین و عملی کرد.  او ابتدا در اظهارات ابتدایی اش از لزوم گسترش همکاری های منطقه ای با کشورهای همسایه سخن گفت و تلاش کرد با این اقدامات از حجم حساسیت های عربی برای ایرانِ پسا توافق بکاهد.

وزیر خارجه کشورمان سپس با انتشار مقاله ای در روزنامه های عربی مصر و لبنان ابعاد سیاست خارجی خاورمیانه ای ایران را تئوریزه کرد. او از آغوش باز ایران برای مواجهه با اعراب سخن گفت و از سخاوتمندی ایرانی ها برای در اختیار قرار دادن علم و فن آوری های بومی برای کشورهای عربی خبر داد.

ظریف همچنین پیشنهاد داد مجمعی امنیتی با حضور کشورهای منطقه تشکیل شود تا با همراهی یکدیگر ثبات و امنیت خاورمیانه را بدون حضور کشورهای غربی تامین کنند. ظریف در واقع به الگوی امنیت دسته جمعی منطقه ای اشاره کرد که از این طریق مقوله امنیت به مفهومی مشترک میان بازیگران منطقه ای تبدیل می شود.

وزیر خارجه کشورمان سپس نخستین دور سفرهای منطقه ای خود پس از توافق وین را کلید زد. قطر، کویت و عراق مقصدهای ابتدایی تیم دیپلماتیک ایران بودند. این کشورها با هوشمندی انتخاب شده بودند. در شرایطی که ایران با عربستان، امارات و بحرین روابط مناسبی ندارد آقای ظریف کشورهای همسایه دیگری که در همین حد و حدود تعریف می شوند را انتخاب کرد. قابل پیش بینی بود که برخورد مقامات عراقی تا چه اندازه با وزیر خارجه کشورمان گرم باشد اما نوع استقبال در دوحه و کویت و همچنین اظهاراتی که مقامات ارشد این دو کشور در دیدار با دکتر ظریف به زبان آوردند جملگی نشان از انتخاب صحیح نخستین مقصدها برای سفرهای منطقه ای تیم دیپلماسی کشورمان داشت.

وزیر خارجه کشورمان در بازگشت به تهران و پس از مدتی پذیرایی از همتایان اروپایی، بار دیگر بار سفر بست و این بار لبنان، سوریه، پاکستان و هند را انتخاب کرد. ظریف با این سفرها که در بازه ای کمتر از یک ماه صورت پذیرفت تقریبا به تمامی همسایگان عربستان سفر کرد و همه این پایتخت ها هم استقبال گرمی از نماینده کشورمان به عمل آوردند.

هر ناظر بی طرفی پس از مشاهده و مانیتور این سفرها و همچنین جنس استقبال و اظهاراتی که در این دید و بازدیدها میان طرفین رد و بدل شده در می یابد ایران دیگر در خاورمیانه منزوی نیست. از آنسو وقتی عمان، عراف، کویت، قطر، لبنان، سوریه، پاکستان و هندوستان، ایران را خطری برای صلح و ثبات منطقه ای نمی دانند چرا کسی باید به ادعاهای عربستان و اسرائیل گوش فرا دهد؟

دیپلماسی هوشمندانه ظریف حالا عربستان سعودی را در تنگنای سختی قرار داده است. راهبردهای فعالانه دستگاه سیاست خارجی کشورمان رفته رفته ریاض را به سمت انزوای هر چه بیشتر سوق می دهد. استراتژی که البته خیلی زود هم مفید واقع شده و حالا گمانه های پذیرش نظم سیاسی فعلی سوریه از سوی حاکمان آل سعود بیش از همیشه به گوش می رسد. رایزنی های روسیه با ایده ها و طراحی های تهران حالا در حال حل و فصل یک بحران دیگر منطقه ای است. جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا تاکید می کرد بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها باید از مسیر گفتگو این اعتراضات و نارضایتی ها را مدیریت کرد. روندی که به مرور به سمت اقدامات تروریستی و دخالت های خارجی هم سوق پیدا کرده بود.

اکنون با دیپلماسی پرتحرک و پویایی که جمهوری اسلامی ایران با محوریت وزارت خارجه در پیش گرفته است عربستان به خوبی خطر منزوی شدن را دریافته است. ریاض باید دریابد که با شیوه جدید تعاملی که ایران در پیش گرفته، به تدریج در تنگناهای بیشتری گرفتار خواهد آمد و در صورتی که دیپلماسی مثبتی در پیش نگیرد نه تنها در منزوی ساختن ایران شکست خورده است، بلکه این بار خودش در کل منطقه منزوی خواهد شد.

هتک حرمت پزشک زن توسط سرمربی آبی ها جنجال برانگیز شد +عکس

ماجراهای بعد از اولین توقف خانگی در لیگ برتر تمامی ندارد. حالا از اتفاقی رونمایی شده که می‌تواند زندگی حرفه‌ای سرمربی را تحت تاثیر قرار دهد.

روزنامه آ.اس، چاپ مادرید جزییاتی بیشتر از اتفاق پیش آمده بین مورینیو و پزشک زن چلسی را فاش کرده است. آن ها ادعا کرده اند که لب‌خوان‌های حرفه‌ای تشخیص داده‌اند که مورینیو در جریان این اتفاق؛ زمانی که پزشک خانم چلسی با درخواست داور وارد زمین شد، اوا کارنیرو را با یک لفظ اسپانیایی بسیار ناشایست، که معادل قابل انتشار آن «هرزه و بدکاره» می‌شود خطاب کرده است.
 
هتک حرمت پزشک زن توسط سرمربی آبی ها جنجال برانگیز شد +عکس

این ماجرا در صورت تایید می تواند زندگی حرفه‌ای مورینیو را تحت تاثیر قرار دهد. در انگلیس در مورد استفاده از لفظ‌های سکسیستی بسیار سخت‌گیری وجود دارد و محرومیت‌هایی سخت می‌تواند در انتظار خوزه مورینیو باشد.
 
 مورینیو یک روز پس از توقف خانگی تیمش در هفته اول لیگ برتر انگلیس، اوا کارنیرو را از نشستن روی نیمکت تیم در تمرینات، بازی‌ها و نیز حضور در هتل محل اقامت تیم محروم کرد که این تصمیم او بازیکنان چلسی را غافلگیر کرده است.

عذرخواهی تلگرام به خاطر استیکرهای مبتذل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیریت نرم افزار تلگرام به دلیل انتشار استیکرهای غیر اخلاقی توسط کاربران در این شبکه مجازی، از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرد.
خبرگزاری ایرنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیریت نرم افزار تلگرام به دلیل انتشار استیکرهای غیر اخلاقی توسط کاربران در این شبکه مجازی، از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرد.

محمودواعظی اظهارکرد: مدیریت این شبکه مجازی در ایمیلی که برای وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات ارسال کرده است متعهد شده براساس قوانین جمهوری اسلامی فعالیت داشته باشد و این استیکرهای غیر اخلاقی را از شبکه خود برای کاربران ایرانی حذف کند.

به گفته وی ،مدیریت تلگرام به صورت مستقیم در استیکرهای غیراخلاقی نقشی نداشته است و آنچه طراحی شده در فضای آن توزیع شده، توسط کاربران انجام شده است.

وی اضافه کرد: تلگرام در ابتدای فعالیت در ایران به کاربرانش اجازه داد با اختیار خودشان استیکرهابی طراحی کرده و از آن استفاده کنند و برخی از کاربران ایرانی نیز با استفاده از ظرفیت ، استیکرهای غیر اخلاقی را انتشار دادند که باعث نارضایتی نیز شده بود.

وزیر دولت یازدهم تصریح کرد: دولت یازدهم با نرم افزارها و شبکه های اجتماعی که در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی کار کنند مشکلی ندارد و فقط با فعالیت شبکه هایی که بخواهند این چارچوب را رعایت نکنند، برخورد می شود.

واعظی اظهارکرد: کاربران شبکه های مجازی باید بدانند که اگر در چارچوب قوانین کشورمان در این فضا کار نکنند، ممکن است دستگاه های نظارتی این شبکه ها را فیلتر کنند.

وی تصریح کرد: پس از تذکر ما نسبت به استیکرهای غیر اخلاقی در تلگرام و پیگیری این شبکه مجازی، وضعیت خوبی در این شبکه ایجاد شده و از انتشار استیکرهای غیر اخلاقی جلوگیری شد.

 بستن پیامک های تبلیغاتی را با 8999

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن قبول برخی نارضایتی از سوی مشترکان تلفن همراه پیرامون ارسال حجم وسیعی از پیامک های تبلیغاتی افزود: در حال حاضر کاربران می توانند با ارسال 8999 به همراه اول انصرافشان را از پیامک های تبلیغاتی اعلام کنند و برای سایر اپراتورها نیز این وضعیت وجود داشته ، ولی شماره ارسالی تفاوت دارد.

واعظی اضافه کرد: اپراتورها نیز موظف شده اند به محض دریافت شماره انصراف از ارسال این پیامک ها به مشترکانشان خودداری کنند و رضایت خوبی در این بخش در ماههای اخیر ارسال شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار