معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: اگرچه دوره کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی کاهش یافته اما با اصلاحیه جدید پرداختی ها افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۶۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 31 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد خان محمدیان اظهار داشت: در ابتدای طرح کارورزی که استارت آن از سال 96 زده شد فارغ التحصیلان دانشگاهی از کاردانی تا مقطع دکترا مشمول این طرح بودند.

وی افزود: ابتدا مدت زمان طرح کارورزی در استان های پایلوت چهار تا 6 ماه پیش بینی شد اما با پایان آن و بررسی موضوع و اعلام ایرادات و مشکلات سامانه به وزارت در نهایت بر اساس درخواست استان های پایلوت یک سری تغییرات اعمال شد.

خان محمدیان یادآور شد: ابتدای شروع طرح در استان های محروم مدت این دوره یک ساله بود که در اصلاحیه اول به چهار تا 6 ماه و در اصلاحیه اخیر به سه ماه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه جذب کارورز توسط کارفرما پس از 6 ماه مشمول طرح بخشودگی 23 درصد می شد، گفت: در صورت جذب کارورز در این مدت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا 2 سال 23 درصد سهم کارفرما را به تامین اجتماعی پرداخت می کرد.

خان محمدیان تصریح کرد: اما اکنون که این دوره به سه ماه کاهش یافته 20 درصد سهم کارفرما توسط تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود کارفرما نیز از پرداخت سه درصد بیمه بیکاری معاف است.

وی اضافه کرد: مقطع کاردانی قبلا جز طیف کارورزی بود اما اکنون با اصلاحیه جدید این طرح از لیسانس با پرداختی پنج میلیون ریال، فوق لیسانس 6 میلیون ریال و دکتری هفت میلیون ریال آغاز می شود.

وی تاکید کرد: سه ماه دوره کارورزی برای واحد پذیرنده و آگاهی از توان کارورز برای ادامه و جذب برای کارفرما کافی است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ابتدای سال 97 که طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی استارت خورد تاکنون یک هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

خان محمدیان افزود: در این مدت با اجرای سه هزار و 200 طرح برای پنج هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گفته وی، در بعد نظارتی یکی از سختگیرانه ترین روش های وزارت در طول چندین سال اخیر در زمینه تسهیلات نظارت مستمر و دقیق کمیته نظارت است و ماه گذشت هطرح تمام شماری برای جلوگیری از انحراف تسهیلات آغاز شده است.

خان محمدیان تاکید کرد: تمام واحدها حتی با دریافت کمترین تسهیلات از سوی کمیته نظارت بر اساس یک برنامه نرم افزاری مورد بازرسی قرار گرفته و تعداد اشتغال، لیست بیمه تامین اجتماعی و مغایرت ها ثبت می شوند.

وی با بیان اینکه کمتر 2 ماه طرح تمام شماری تسهیلات پایان و عدد خالص با نرم افزار بدست می آید، گفت: با توجه به تعدد مصادیق انحراف برخوردهای متفاوتی صورت می گیرد و در صورت داشتن انحراف ابتدا با تذکر و فرصت دوباره برای اجرای قانونی طرح برخورد می شود و در مرحله آخر چنانچه متقاضی قصد انحراف تسهیلات را داشته باشد باید دیم بحال و از محل سرفصل روستایی خارج شود./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار