قائم مقام آبفای استان تهران خبر داد؛
قائم مقام آبفای استان تهران با بیان این‌که سرمایه ملی در حال از دست رفتن است، گفت: مقادیر زیادی از ذخایر استفاده شده و جایگزینی برای آن نیست و ما نگران سفره‌های آب زیرزمینی هستیم.
کد خبر: ۷۶۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 28 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محمدرضا احمد نسب صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ذخیره خوب آب پشت سدها باعث شده مردم دچار خطا شوند و احساس کنند آب هست و مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: اکنون بیش از ۳۳ درصد آب تهران از سفره‌های زیرزمینی و ۶۷ درصد آب‌های سطحی تأمین می‌شود، این در حالی است که برای استفاده از سفره‌های زیرزمینی ۲۵ درصد مطلوب است.

وی افزود: ما متأسفانه برخی مواقع ۴۰ درصد و حتی زمانی که خشک‌سالی است، مجبور می‌شویم تا ۵۰ درصد از سفره‌های زیرزمینی مصرف کنیم.

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: پاشنه آشیل آب تهران سفره‌های زیرزمینی است، به این دلیل‌که آب را از دست می‌دهیم و ۱۰ تا ۱۵ سال باید مثل سال آبی ۹۸-۹۷ بارش داشته باشیم تا بتوانیم مصرف گذشته را جبران کنیم.

احمد نسب تاکید کرد: فرونشست‌هایی که در مناطق جنوبی، جنوب غربی و جنوب شرقی اتفاق افتاده همه ناشی از برداشت‌های بی‌رویه چه برای شرب و چه سایر مصارف است.

وی گفت: اگر بارش‌های امسال نبود اکنون آبی پشت سدهای تأمین‌کننده آب تهران نداشتیم و به جای ۳۲ درصد، شاید مجبور می‌شدیم ۵۰ درصد از سفره‌های زیر زمینی استفاده کنیم. منابعی که متأسفانه جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار