منوچهر فخری ظهر دیروز در همایش نکوداشت روز دهیاری‌ها در استان سمنان اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، جمعیت ساکن در روستاها کاهش پیدا کرده و می‌توان گفت افزایش تمایل به شهرنشینی پدیده‌ای مطلوب و پسندیده نیست.
کد خبر: ۷۶۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 09 July 2019
به گزارش خبرگزاری فارس از شهمیرزاد، منوچهر فخری ظهر امروز در همایش نکوداشت روز دهیاری‌ها در استان سمنان اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، جمعیت ساکن در روستاها کاهش پیدا کرده و می‌توان گفت افزایش تمایل به شهرنشینی پدیده‌ای مطلوب و پسندیده نیست.
وی تصریح کرد: پیش‌زمینه شهرهایی آباد و توسعه‌یافته، روستاهایی آباد است و باید در این راستا توجه به روستاها بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا اعتبارات مطلوبی را برای روستاها در نظر بگیریم و هزینه کنیم تا تمایل به حضور و سکونت در روستاها افزایش یابد.
فخری ادامه داد: حضور و مشارکت بانوان در مقوله مدیریت امور روستایی ازجمله دهیاری و شورای اسلامی و همچنین در مدیریت امور شهری ازجمله شهرداری و شورای شهر، باید به‌صورت ویژه‌تر توجه شود.
وی تصریح کرد: در استان سمنان نیز توجه ویژه‌ای به مقوله حضور بانوان در عرصه مدیریت استان شده است؛ گردشگری و بوم‌گردی از دیگر مباحثی است که می‌تواند در راستای توسعه و تقویت اقتصاد روستاها تأثیرگذار باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: باید تلاش کنیم رویه امور به سمت و سویی سوق داده شود تا در آینده برای انتصاب بخشداران، از ظرفیت دهیاران توانمند استفاده کنیم.
از کاهش جمعیت روستاها تا عزم مجلس برای تقویت روستانشینان
تلاش برای تقویت روستاها
احمد همتی، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس نیز در این همایش اظهار کرد: روستاها پایه و اساس توسعه کشور هستند و با توجه به شرایط اقتصادی که امروز در آن قرار داریم، روستاها نقش مهم‌تری ایفا می‌کنند.
وی تصریح کرد: دهیاران به‌عنوان محورهای توسعه روستایی به‌طور یقین می‌توانند نقش بی‌بدیلی را در امر توسعه و ارتقای اقتصاد کشور در این شرایط خاص ایفا کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بیان کرد: اعطای تسهیلات مطلوب و ارزان‌قیمت با محوریت مدیریت دهیاران می‌تواند توسعه عمرانی، خدماتی، اقتصادی و گردشگری روستاها را ارتقا ببخشد.
همتی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز حداکثر توان و تلاش خود را برای حمایت و تقویت روستاها به کار گرفته است که تصویب ارزش‌افزوده برای روستاها در مجلس دهم یکی از این اقدامات بود.
وی تصریح کرد: مدیریت واحد روستایی در مقوله توسعه روستاها امروز یکی از ضروریات بسیار جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: پیشنهاد نماینده دهیاران استان مبنی بر حضور نماینده دهیاران به‌عنوان ناظر در شورای برنامه‌ریزی استان در صورت عدم مغایرت و موانع اداری بسیار مطلوب است که از استاندار سمنان درخواست داریم به این مهم رسیدگی کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار