سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: با توجه به ماندگاری گرمای هوا و وزش باد شدید تمهیدات پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع و خسارت ناشی از آن ضروری است.
کد خبر: ۷۶۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 08 July 2019
ایرج مصطفوی عصر دوشنبه در گفت و گو با افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، از امروز تا پایان هفته در برخی نقاط و با شدت بیشتر در نواحی جنوبی، مرکزی و بخش‌هایی از شرق استان سمنان در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید، تندباد و گرد و خاک، غبارآلودگی و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: در این مدت، در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان در برخی ساعات ابرناکی، مه‌آلودگی و احتمال بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به ماندگاری هوای گرم، ادامه داد: در برخی نقاط دمای هوا به طور نسبی تا پایان هفته یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.
وی توصیه کرد: با توجه به ماندگاری گرما، در مصرف بهینه حامل‌های انرژی از قبیل آب و برق از سوی شهروندان تدابیر لازم اتخاذ شود.
احتمال آتش‌سوزی در سمنان وجود دارد
وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان ۲۹ و بیشینه دما ۴۰ درجه سانتیگراد بود و برای روزهای آینده تا ۴۱ درجه سانتیگراد نیز قابل انتظار است.
مصطفوی تصریح کرد: در این مدت، نردین با کمینه ۱۴ درجه سانتیگراد سردترین و حسینان با حداکثر دمای ۴۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته در استان در دامغان با ۷۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.
سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار