مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان احیا آب بندان ها ، حفر چاه و لوله گذاری را مهمترین برنامه این شرکت برای حل مشکل کم آبی برخی شالیزارها اعلام کرد.
کد خبر: ۷۶۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 08 July 2019

 

تابناک / به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ گفتگوی ویژه خبر 20 دیشب با پخش گلایه های شالیکاران صومعه سرایی  و رضوانشهری از کم آبی های شالیزارهای شان آغاز شد. 


در ادامه سید جلال سید محمدی فرماندار صومعه سرا و محمد رنجبر سرپرست فرمانداری لنگرود در تماس تلفنی مشکلات و وضعیت آبرسانی به شالیزارهای این 2 شهرستان را بیان کردند.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای که مهمان حضوری این برنامه خبری بود با اشاره به ذخیره 750 میلیون متر مکعبی آب سد سفیدرود گفت : این میزان ذخیره آب در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 50 درصد بیشتر است.


وحید خرمی به مشکل کم آبی شالیزارها در فومن و صومعه سرا به دلیل محدودیت زیرساخت های انتقال آب سد سفیدرود اشاره کرد و افزود : به علت طولانی بودن کانال آب بر فومن به طول 90 کیلومتر نیاز آبی این مناطق بیش از حد میزان انتقال آب است.


وی با بیان اینکه مشکل کم آبی در این مناطق ارتباطی به میزان ذخیره آب سد سفیدرود ندارد گفت : مشکل کم آبی در فومن و صومعه سرا باید با احیای آب بندان ها ، نصب و راه اندازی ایستگاه های پمپاژ ، حفر چاه و لوله گذاری رفع شود.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان افزود : سالانه با حفر چاه و نصب و راه اندازی ایستگاه های پمپاژ در صومعه سرا بخشی از مشکل کم آبی این شهرستان حل می شود.


وحید خرمی در ادامه به فعالیت 200 میراب طرف قرداد با شرکت آب منطقه ای در گیلان اشاره کرد و گفت : این افراد با نظارت بر دریچه نهرها و رودخانه ها در آبرسانی به شالیزارها نقش دارند.


وی به برنامه ساخت 11 سد لاستیکی در گیلان اشاره و تصریح کرد : ساخت 4 سد لاستیکی قبل و ساخت 7 سد بعد از سفر رییس جمهور به گیلان مصوب شد  که ساخت این 11 سد تاکنون پیشرفت خوبی دارد و مطالعات احداث 10 سد لاستیکی دیگر در حال انجام است.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان افزود : سدهای لاستیکی دهنه سر آستانه اشرفیه ، پهلوان بست لنگرود و باغبانان فومن به بهره برداری رسید و سد لاستیکی گالشکلام لنگرود در آستانه بهره برداری است، ساخت 2 سد لاستیکی با مشکل تملک اراضی مواجه است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در تماس تلفنی با گفتگوی خبر 20 گفت : با مشارکت این سازمان ، شرکت آب منطقه ایی و همکاری شالیکاران 50 آب بندان ساماندهی و احیا شد.


علی درجانی افزود : 2 هزار هکتار دیگر از آب بندان های گیلان با الویت آب بندان های صومعه سرا و لنگرود ساماندهی می شود.

برچسب ها: کم آبی گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار