کد خبر: ۷۶۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 07 July 2019

۲هزار و ۱۳۰دهیار فعال در استان مازندران مشغول فعالیت هستند.

معاون عمرانی استانداری مازندران امروز در مراسم تجلیل از 57دهیار برتر شرق مازندران در متل بانک ملی بابلسر گفت : این استان دارای 7هزار و 700شورای روستایی و 2هزار و 130دهیار فعال و 2هزار و 457مجوز دهیاری است.

رازجویان با بیان اینکه بیش از 92درصد جمعیت روستایی مازندران تحت پوشش خدمات دهیاری هستند افزود: در حال حاضر ۲هزار و ۴۳۷روستای بالای ۲۰خانوار داریم و در مجموع دارای ۳هزار و ۶۲۲ آبادی هستیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از اتکا به نفت خارج شویم و به خودکفایی برسیم، تصریح کرد: باید درآمد داخلی را افزایش دهیم و برای دست یابی به این مهم، باید به افزایش تولید ملی و فعال کردن بحث گردشگری روستاها بیشتر توجه کنیم.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه 2هزار و 75دهیاری و هفت هزار نفراعضاء شورا در استان داریم گفت:فعالیت دهیاران در طول این مدت چشمگیر بود و شاهد تحولات و توسعه در تمام زمینه ها بودیم و امید است با برنامه ریزی بیشتر، شاهد تحول بیشتر در بحث دهیاران باشیم.

رازجویان با اشاره به اینکه ۴۳درصد جمعیت استان، جمعیت روستایی هستند افزود: دهیاران از حداقل امکانات، حداکثر بهره وری را داشته باشند و با امکانات موجود به توسعه روستاها بپردازند.

وی به ارتقا سطح دانش دهیاران تاکید کرد و گفت: دهیاران بر پاکسازی معابر و ورودی روستاها اهمیت دهند و از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کنند.

مدیرکل بیمه صندوق روستایی و عشایری مازندران هم با اشاره به وجود ۱۰۰هزار بیمه شده مازندرانی و چهار هزار مستمری بگیر در مازندران گفت: ۱۰۰شعبه کارگزاری در مازندران داریم که پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد بیمه شدگان بیمه روستایی به ۱۵هزار نفر افزایش یابد.

محمد ابراهیمی با بیان اینکه دولت در این نوع بیمه، دو سوم هزینه را متقبل می شود افزود: صندوق بیمه روستاییان و عشایر، نقش مهمی در گسترش رفاه اجتماعی مردم دارد.

وی تصریح کرد: استان مازندران در دو سال اخیر رتبه نخست کشور را در جذب و تمدید بیمه شدگان بدست آورد.

مدیرکل روستایی استانداری مازندران نیز در این همایش گفت: دهیاران به مشکلات مردم روستا رسیدگی کنند و با رعایت اخلاق، با مردم رفتار کنند.

طالبی با بیان اینکه دهیاران به عنوان عاملان توسعه روستایی موفق شدند در ۲۱سال گذشته،یک روز را به نام خود ثبت کنند افزود: در طول این مدت، اقدامات عمرانی و زیربنایی زیادی در سطح روستاها انجام شد بطوری که امروز بسیاری از روستاهای ما توسعه یافته هستند.

وی با قدردانی از زحمات دهیاران گفت: تمام دهیاران برای خود برنامه داشته باشند و با برنامه به ارائه خدمات بپردازند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار