شاعر نام آشنا و ملی آذربایجان‌غربی گفت: تعطیلی و نبود انجمن ادبی تشنه رود ارومیه از فعالترین انجمن‌های ادبی استان در حوزه شعر، فاجعه ای بزرگ در آذربایجان‌غربی رخ داد.
کد خبر: ۷۵۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ 27 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی وحید طلعت  اظهار کرد: از ابتدای تاسیس انجمن شعر تا به حال 89 نشست هفتگی، کارگاه آموزشی شعر، بحث نقد ادبی و زیبایی شناسی و شناخت شعر در زمینۀ مباحث تخصصی و نظریه های قدیم و جدید با موضوع ادبیات، زبان‌شناسی، شعرشناسی، فرم و نقد ادبی با رویکردهای مختلف برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این انجمن در معرفی استعدادهای نوظهور شعر موفق عمل کرده است، افزود: بیش از 10 شاعر از رهگذر این انجمن به نهادهای مختلفی چون صدا و سیما و جلسات ادبی استانی و کشوری معرفی شده است.

شاعر نام آشنا و ملی آذربایجان‌غربی با اشاره به اعلام متولیان این انجمن بر پایان کار تشنه رود،خاطر نشان کرد: به همت مسؤولان انجمن تشنه رود، شهر ارومیه جزء پایگاه‌های قوی در حوزه شعر منطقه و حتی ملی شناخته شده است که اگر این انجمن از گردونه فعالیت‌های ادبی به هر دلیلی کنار گذاشته شود فاجعه‌ای بزرگ گریبان گیر ادبیات استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت محتوایی اشعار شاعران ارومیه با تشکیل این انجمن به شدت احساس می شد، تصریح کرد: میلانی شاعر خوب و توانمندی بوده اما مساله مهم این است که امثال وی در انجمن داری حتی در سطح ملی انگشت شمار هستند که امیدواریم با رایزنی مسؤولین فرهنگی و رفع موانع موجود از نظر خود بازگشته و همچنان سکان هدایت انجمن‌های ادبی بالاخص انجمن ادبی تشنه رود را برعهده بگیرد.

طلعت با بیان اینکه کارهای خوبی در این انجمن تا به امروز انجام شده است اظهار کرد: ضعف ارتباط بین نسل جوان و پیشکسوت یکی از مشکلات عمدۀ انجمن‌های ادبی است اما این مشکل در«تشنه رود» وجود ندارد و ترکیب جمعیتی انجمن به گونه‌ای است که شاعران با رویکردهای متفاوت و سنین مختلف از حضور هم بهره می برند.

شاعر نام آشنا و ملی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی برای این شهر بسیار کم بوده و امید بر آن است که با حمایت‌های بیشتر نهادها و مسؤولان، بر تخصص و دانش ادبی شاعران این شهر و استان بیشتر افزوده شود.

به گزارش فارس در حال حاضر 70 شاعر ارومیه ای عضو این انجمن هستند و جلسه های این انجمن به صورت منظم هر پنجشنبه اجرا می شود که با اعلام مسؤول این انجمن به دلایل معلوم به کار خود در ارومیه پایان داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار