کد خبر: ۷۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 11 August 2015

دادستان کرج گفت: بررسی تخلفات مربوط به آبخیزداری و تجاوز به حریم رودخانه که از دلایل اصلی حادثه سیل سیجان بود، همچنان ادامه دارد.

رضا شاکرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: عامل اول در وقوع سیل تصرف بستر و حریم رودخانه توسط برخی اهالی و دوم عدم انجام آبخیزداری توسط منابع طبیعی است.

وی افزود: عدم احداث سیل بند و آبخیزداری توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و ممانعت نکردن از تصرف حریم رودخانه توسط اداره آب از مهم‌ترین مواردی است که در بررسی های اولیه ثبت شده است.

دادستان کرج ضمن اشاره با این کم کاری‌ها در افزایش ابعاد خسارت سیل تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در پاسخ به عدم آبخیزداری در این منطقه مشکلات بودجه و نبود اعتبار برای انجام این امور را مهم‌ترین دلیل عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌داند.

شاکرمی افزود: با توجه به مشکلات بودجه‌ای سال‌های اخیر کشور می‌توان در این خصوص تا حدی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری حق داد اما در هر حال منتظریم تا پاسخ استعلام از استانداری در خصوص صحت کمبود اعتبار برای انجام آبخیزداری در منطقه به دست دادستانی برسد.

وی یادآور شد: بحث کمبود بودجه و عدم انجام طرح‌های آبخیزداری قابل تامل است زیرا در صورتی که اعتباری در اختیار این دستگاهها نباشد چگونه می‌توانند در حوزه خود به انجام این امور بپردازند.

شاکرمی در خصوص ساخت سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان آب منطقه ای البرز ظرف دو سال گذشته از استان تهران مستقل شده است و بیشتر ساخت و سازهای غیر مجاز حاشیه رودخانه سابقه ای بیش از دو سال دارند در این خصوص نیز باید بررسی های بیشتری صورت بگیرد.

وی اذعان داشت: علاوه بر این سازمان آب منطقه‌ای البرز نیز بحث بودجه و اعتبار را به عنوان یکی دیگر از دلایل عدم توانایی در رسیدگی به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز حاشیه رودخانه عنوان کرده است.

دادستان کرج در پایان گفت: در هر حال حداکثر ظرف یک ماه آینده با دریافت پاسخ استعلام های صورت گرفته صحت و سقم این امر مشخص خواهد شد و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار